L'únic
restaurant de cuina vegetariana d'Esparreguera, obert ara fa 5 anys i situat al
carrer de Ferran Puig, és un dels nombrosos comerços,
empreses i entitats de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem de la Plataforma per la
Llengua. El restaurant
vegetarià Bindu, a més, compleix la Llei de política lingüística i tots
els requisits lingüístics del Codi de consum de Catalunya, per la qual cosa és
un molt bon exemple d'atenció a la clientela en llengua catalana.
Destacar
el paper fonamental de la llengua catalana en l'acollida a través del l'esport,
exemplificant-ho amb anècdotes i casos personals d'algunes de les figures del
món de l'esport. Aquest és el principal objectiu de la guia Amb el català, xuta i gooool!, que avui han presentat la Plataforma per la Llengua i la Fundació
Futbol Club Barcelona. Es
tracta de la primera publicació que ens parla del paper fonamental del català
en l'acollida lingüística en el món de l'esport i que posa a l'abast recursos i
eines per fer-ho possible. Compta amb el suport de periodistes esportius com Joaquim Maria Puyal,
Antoni Bassas o Enric López Vilalta i amb anècdotes d'exjugadors com Andrey Xepkin, Gaby Cairo o Eusebio Sacristán.
El
català consolida la seva presència a les xarxes socials. Després que Twitter implementés
una versió en català el juny passat, ara és el torn de Badoo. La xarxa social
londinenca especialitzada en cites, xats, aficions compartides i amb més de 175
milions usuaris ha posat en funcionament, a principis d'aquest mes de març,
tant la versió web com l'aplicació per a iPhone en llengua catalana.
Ahir, la Plataforma
per la Llengua va participar en el lliurament dels certificats als alumnes del curs inicial de català organitzat amb la col·laboració
de l'Església Ortodoxa Russa de l'Anunciació de Barcelona. El curs va anar a
càrrec del professor i voluntari de la Plataforma per la Llengua Sergi Santaló,
que durant dos mesos i mig va ensenyar català a gairebé una vintena de persones
adultes d'origen rus.
Si et soci o sòcia de la
Plataforma per la Llengua i vols visitar gratuïtament la Casa Museu Lluís
Domènech i Montaner de Canet de Mar, ho tens molt fàcil. Només t'has
d'inscriure enviant un correu electrònic a plcanet@josoc.cat i
confirmar els noms de les persones interessades i un telèfon de contacte. La
reserva es pot realitzar fins el dijous 21 de març.
El Centre Artesà
Tradicionàrius de Gràcia acull aquest divendres un concert de Gerard Quintana i
Jordi Batiste. Els 30 primers socis i sòcies de la Plataforma per la Llengua que
escriguin a l'adreça de correu comunicacio@plataforma-llengua.cat
i ens donin el seu nom i DNI, gaudiran d'un preu especial de 10 euros per entrada.
La Plataforma per la Llengua Vallès Occidental va participar el passat dissabte 9 de març en les concentracions que es van organitzar arreu dels Països Catalans sota el lema "Enllaçats per la Llengua", en resposta a la
persecució sistemàtica dels estats espanyol i francès contra la llengua
catalana.
19
nois i noies d'entre 16 i 21 anys i de 9 orígens diferents participen en un
projecte de la Plataforma per la Llengua per a compartir experiències en
llengua catalana i alhora aprendre aspectes culturals de l'altra persona.
Aquest
establiment d'Esparreguera de 132 anys i situat al cèntric carrer Gran és un
dels nombrosos comerços, empreses i entitats
de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem de la Plataforma per la Llengua. La Pastisseria
Ferran elabora totes les postres tradicionals catalanes pròpies del calendari
festiu, fa l'atenció a la clientela en la nostra llengua i etiqueta tots els
seus productes en català, per la qual cosa és un model d'empresa familiar
arrelada al territori i a la cultura catalana.
Els incompliments en l'etiquetatge de productes i la manca de disponibilitat lingüística en català (és a dir, la capacitat de les empreses per atendre i/o entendre per escrit o oralment en català i/o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis i de facturació en llengua catalana) en comerços, empreses i establiments són les principals deficiències en l'àmbit lingüístic que es troben els usuaris en el seu dia a dia. Així es desprèn de l'edició d'enguany de l'informe de queixes lingüístiques que elaboren cada any conjuntament la Plataforma per la Llengua i Consum Català.
Més informació sobre "Les deficiències en l'atenció lingüística i en l'etiquetatge, principals motius de queixa a la Plataforma per la Llengua i Consum Català"