Nòvas ← d’Autras notícias

Sabadell s'"enllaça" per la llengua

La Plataforma per la Llengua Vallès Occidental va participar el passat dissabte 9 de març en les concentracions que es van organitzar arreu dels Països Catalans sota el lema "Enllaçats per la Llengua", en resposta a la persecució sistemàtica dels estats espanyol i francès contra la llengua catalana.

Enllaçats per la Llengua és una campanya que va començar l'any passat a Mallorca, quan les escoles públiques van penjar llaços a la façana per protestar contra l'eliminació de la immersió lingüística decretada pel govern del PP. Aquesta iniciativa en defensa del català s'ha estès per primera vegada arreu dels Països Catalans.

A Sabadell, organitzada per la Plataforma per la Llengua Vallès Occidental, la CAL i Òmnium Cultural, i comptant amb el suport d'una vintena d'entitats i partits polítics, dissabte es va dur a terme una concentració davant de l'ajuntament. L'acte va comptar amb breus parlaments i amb la lectura d'un manifest per part dels representants de les tres entitats de defensa de la llengua. La concentració es va cloure amb la formació d'una rotllana que va néixer davant de l'ajuntament i que va ocupar tota la plaça de Sant Roc. Un cop finalitzada l'enllaçada, espontàniament, els concentrats van proferir crits a favor de la independència.

Fotografies: Lluís Brunet http://www.lluisbrunet.cat/llb_w/reportatges/paisoscatalans/catala/pc_catala_000/rd_b_04.html#.UTxGIxlv1GE

Parteja