Nòvas ← d’Autras notícias

El català avança a les xarxes socials: 6 de les 7 xarxes més utilitzades ja disposen de versió en català!

El català consolida la seva presència a les xarxes socials. Després que Twitter implementés una versió en català el juny passat, ara és el torn de Badoo. La xarxa social londinenca especialitzada en cites, xats, aficions compartides i amb més de 175 milions usuaris ha posat en funcionament, a principis d'aquest mes de març, tant la versió web com l'aplicació per a iPhone en llengua catalana.

En el bloc oficial de la companyia es destaca que hi ha uns 10 milions de persones a tot el món que parlen català, repartides en diferents estats com Espanya, França i Itàlia, i que és l'idioma oficial d'Andorra. A més, el bloc de la companyia també destaca que Catalunya és la terra d'algunes de les personalitats més creatives del món, com ara Salvador Dalí o Antoni Gaudí.

Amb la incorporació de Badoo, bona part de les xarxes socials més populars al nostre país ja disposen de versió en català. Segons les dades presentades del IV Estudio de Redes Sociales de IAB Spain con Elogia podem observar que de les 7 xarxes socials més utilitzades a l'Estat espanyol, 6 ja disposen de versió en català: Facebook, YouTube, Twitter, Tuenti, +Google i des d'aquest març, Badoo. Tan sols Linkedin, que només té una versió en anglès, no disposa de versió en llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua valora positivament aquest creixement del català a les xarxes socials que demostra que la llengua catalana té una important penetració a Internet i en les noves tecnologies de la informació. No obstant això, l'entitat demana als usuaris catalanoparlants que emprin les versions en català, ja que si l'ordinador es troba configurat en castellà, les versions en castellà dels webs apareixen automàticament. Una manera ràpida i fàcil d'accedir per defecte a les versions en català dels webs i les xarxes socials és utilitzar el Catalanitzador de Windows de Softcatalà.

Parteja