Mostrant de 1 a 10 de 95 entrades disponibles RSS

| Catalunya, País Valencià, Seu nacional, Tarragonès

Els Jesuïtes Poble Sec - Col·legi Sant Pere Claver, de Barcelona, s'endú el primer premi gràcies al projecte "Escapa dels contes" que han creat els alumnes de 5è de primària. L'escola Joan Bruguera, de Girona, i Lestonnac, de Tarragona, s'han endut el segon i tercer premi. Més informació sobre "Un joc d’escapisme al voltant dels contes populars guanya el 4t Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català"

| Catalunya, Tarragonès

La Plataforma per la Llengua dóna a conèixer els jocs i joguines en català a la Canonja

La Plataforma per la Llengua va portar la campanya nadalenca per impulsar els jocs i les joguines en català al Parc de Nadal de la Canonja (Tarragonès). La iniciativa va sumar-se a les actuacions per donar a conèixer l'oferta existent en la nostra llengua, que voluntaris de l'ONG del català van dur a terme al Parc Infantil de Reus (Baix Camp), tal i com s'explicava a https://www.plataforma-llengua.cat/noticies/interior/2045

| Catalunya, Tarragonès

Jocs i joguines en català, a Reus

L'ONG del català ha distribuït al Parc de Nadal de Reus centenars de cartes als reis i de catàlegs de jocs existents en la nostra llengua per tal de facilitar que els més petits de casa gaudeixin aquestes festes jugant en català. Així, voluntaris de la Plataforma per la Llengua de les comarques tarragonines han fet possible, un any més, territorialitzar al Camp les propostes de normalitzar el sector de la joguina i impulsar-ne el coneixement per part dels consumidors. Més informació sobre "Jocs i joguines en català, a Reus"

| Catalunya, Tarragonès

L'ONG del català facilita als treballadors de bars i restaurants xinesos de la ciutat una eina útil per tenir present el vocabulari més habitual en els seus espais laborals. D'aquesta manera, des de l'entitat es proposa d'una banda un contacte directe amb aquells conceptes més utilitzats -que paral·lelament haurien de complementar-se amb els cursos oferts de llengua- i de l'altra, garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants com a consumidors dels seus serveis de restauració. Més informació sobre "La Plataforma per la Llengua distribueix vocabularis bàsics per al sector de la restauració xinesa de Tarragona"

| Catalunya, Tarragonès

Si fa pocs dies us informàvem que les dades del cinema en català al Camp de Tarragona milloraven per moments després de l'acte reivindicatiu organitzat en el marc del Correllengua de Reus, la presència de la pel·lícula Fènix 11.23 a les cartelleres de les grans multisales de Reus i Tarragona -Lauren Reus i Ocine les Gavarres- continua confirmant l'èxit progressiu del català a la zona. Així, si el protagonista d'aquest film desitja millorar la presència del català en l'etiquetatge, el que de ben segur ha aconseguit és ajudar a impulsar en cinema en català a les nostres comarques. En aquest sentit, el darrer cap de setmana d'octubre, des de la territorial de les comarques tarragonines de la Plataforma per la Llengua s'aprofità per assistir a una de les sessions cinematogràfiques d'aquest film, tot mostrant el suport de l'ONG del català a la pel·lícula.

Més informació sobre ""Fènix 11.23" fa augmentar la presència de la llengua als cinemes del Camp de Tarragona"

| Catalunya, Tarragonès

Versos lliures de carrer, a Tarragona

Adhesius amb fragments de poesies editades per la Plataforma per la Llengua són presents a les 24h de versos lliures de carrer, a Tarragona. El material, ideat per la territorial de la Plataforma per la Llengua de les comarques tarragonines amb el suport del Vicerectorat d'Estudiants i Comunitat Universitària de la Universitat Rovira i Virgili, són versos seleccionats d'autors tan diversos com Joan Salvat Papasseit, Josep Maria de Sagarra, Miquel Martí i Pol. La representació territorial de l'àmbit lingüístic es complemetada amb el valencià Vicent Andrés Estellés o Miquel Costa i Llobera, de les Illes Balears.