Mostrant de 1 a 10 de 73 entrades disponibles RSS

| Andorra, Seu nacional

Des d'aquest juny, Plataforma per la Llengua ja és una entitat consultiva especial del Consell Econòmic i Social de l'ONU, un dels sis òrgans principals d'aquesta organització

Amb aquest reconeixement, l'entitat podrà accedir a les instal·lacions de l'ONU i assessorar i participar en els esdeveniments de l'òrgan que coordina l'FMI, l'OMS, la UNESCO o l'OIT

L'organització considera que, amb aquest estatus, la defensa dels drets dels catalanoparlants podrà guanyar pes en l'agenda política i que es podran establir més aliances internacionals Més informació sobre "Plataforma per la Llengua aconsegueix l'estatus d'entitat consultiva de l'Organització de les Nacions Unides"

| Catalunya, Seu nacional

Els teòrics i activistes lingüístics Jordi Martí Monllau i Gerard Furest debatran sobre la importància i vigència de les identitats col·lectives, la seva vinculació amb la llengua, la inclusivitat i el present i futur de la comunitat catalanoparlant

L'Ajuntament de Vic ha col·laborat amb Plataforma per la Llengua en l'organització de l'acte, que es farà al MEV. Museu d'Art Medieval divendres 14 de juny a les 19.00 hores

Més Semicercles vol portar arreu del territori el projecte Semicercles de Plataforma per la Llengua, el qual està centrat en la generació i difusió de discurs per a la plena normalització i restitució del català Més informació sobre "Neix 'Més Semicercles' amb un col·loqui a Vic sobre la llengua i la identitat catalanes"

| Seu nacional

Els cecs catalanoparlants, un col·lectiu doblement discriminat

Plataforma per la Llengua denuncia que la majoria de dispositius digitals que les persones cegues necessiten en la seva vida diària no inclouen la llengua catalana

L'entitat celebra que Apple hagi incorporat la llengua catalana a VoiceOver, el principal lector de pantalla per a aquest col·lectiu, i anima la resta de fabricants a seguir-ne els passos Més informació sobre "Els cecs catalanoparlants, un col·lectiu doblement discriminat"

| Seu nacional

La xarxa FUEN admet Plataforma per la Llengua com a membre associat i aprova una resolució crítica amb l’Estat espanyol

Òscar-Adrià Ibàñez, cap de drets lingüístics de l'ONG del català, assisteix a Berlín al 66è Congrés de la Unió Federal de les Comunitats Nacionals Europees (FUEN), una de les principals organitzacions en defensa de les minories nacionals i lingüístiques

| Seu nacional

La jornada, organitzada per Plataforma per la Llengua durant el 1r d'octubre, va durar un total de sis hores i va servir per analitzar en profunditat les fal·làcies i les conseqüències del supremacisme castellà, una estratègia d'estat que té com a objectiu la substitució del català

Les quatre ponències de la jornada, impartides pels acadèmics Christiane Stallaert, Juan Carlos Moreno Cabrera, Francesc Bernat i Ferran Suay, es penjaran completes al canal de YouTube de Plataforma per la Llengua Més informació sobre "[VÍDEO] El supremacisme castellà queda en evidència en un seminari que omple les 200 localitats disponibles"

| Seu nacional

Aconseguim que Triodos Bank comenci a incloure el català en les seves comunicacions

Plataforma per la Llengua ha treballat durant un any i mig amb la banca ètica Triodos Bank per impulsar-hi l'ús del català i perquè garanteixi els drets lingüístics dels consumidors catalanoparlants

El banc ha editat per primer cop en català els informes semestral i anual, i ha publicat contingut en català a les xarxes socials i a la revista corporativa

| Seu nacional

Obrim les inscripcions de la vuitena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català

El Concurs Tísner busca que les classes de cinquè i sisè de primària de tot el domini lingüístic creïn jocs que permetin treballar algun aspecte de la llengua de manera col·lectiva i creativa

| Seu nacional

Cada tres setmanes, Plataforma per la Llengua proposarà un repte nou per als creadors al web RepteKinton.cat i un jurat triarà el millor vídeo per a cada repte

El concurs té l'objectiu de generar i potenciar referents en català a les xarxes socials més populars entre els joves

Comença el compte enrere per a l'inici del concurs, que proposarà un primer repte aquesta mateixa tardor Més informació sobre "Llancem el Repte Kinton, uns premis per impulsar els vídeos de TikTok i Instagram Reels en català"