Resultats positius del cinema en català a Reus

Pocs dies després que la Plataforma per la Llengua participes en una jornada reivindicativa a favor del cinema en català en el marc del Correllengua a la capital del Baix Camp, els resultats no s'han fet esperar, tot augmentant el nombre de projeccions als dos principals cinemes de la ciutat.

Des de la Plataforma per la Llengua de les comarques tarragonines, Ramon Canela explicitava en declaracions a la premsa, recollides per Reus Digital i que podeu llegir aquí, que la situació cinematogràfica del Baix Camp pel que fa a la projecció de films en la nostra llengua era una de les pitjors del país. Així, s'explicava que els cinemes de Reus estaven per sota de la mitjana i que els cinemes comercials no havien projectat cap pel·lícula en català en cinc mesos.

Pocs dies després, les actuacions realitzades conjuntament amb Òmnium Cultural del Baix Camp i nombrosos voluntaris i membres d'entitats i associacions del teixit social reusenc en el marc del Correllengua que tingué lloc el cap de setmana del 26, 27 i 28 d'octubre, comencen a sorgir els primers resultats positius. Els cinemes Lauren i els Palace han rectificat momentàniament la seva política tot incorporant les pel·lícules doblades o subtitulades en llengua catalana a les seves sales. Tot i la importància de la notícia, des de l'ONG del català continuarem desenvolupant tasques de seguiment per analitzar si en les properes setmanes i mesos, els cinemes comercials de Reus segueixen els passos concretats a la Llei de Cinema.