Línies de treball
Atenció a empreses i consumidors
Objectiu: Atendre els consumidors que tinguin queixes i consultes en les seves relacions amb les empreses. Donar-los suport, informar-los del drets lingüístics que tenen i assessorar-los sobre com orientar la seva acció per fer-los valdre.
Oferta lingüística en català
Objectiu: Equiparar la presència del català en l'àmbit socioeconòmic al de la resta de llengües comparables amb un pes similar econòmicament. Sensibilitzar els consumidors del potencial demogràfic i econòmic de la comunitat catalanoparlant. Incidir en els usos en l'etiquetatge i instruccions dels productes per garantir uns usos lingüístics plens en català. Garantir l'oferta en català en els nous productes tecnològics per situar-la al nivell d'altres llengües comparables amb un pes similar econòmicament. Impulsem projectes com Etiqueta't en català i El Segell de producte lingüísticament responsable.
Sensibilització dels consumidors
Objectiu: Estendre entre els consumidors els valors d'un consum responsable i sostenible, bo i posant l'accent en els aspectes lingüístics. Informar-los sobre el greuge que pateixen i la situació legal que els empara perquè coneguin llurs drets i els exerceixin. Per fer-ho més fàcil, també hem impulsat l'aplicació per a mòbils CatalApp.
Informació a empresaris i comerciants
Objectiu: Sensibilitzar les empreses i comerciants sobre la legislació en matèria lingüística i les bones pràctiques en cada àmbit de relació amb el consumidor perquè introdueixin la llengua catalana en els criteris bàsics d'actuació i d'aplicació de la llei.
Impuls des del sector públic
Objectiu: Instar les administracions a aplicar, desenvolupar o donar compliment de la legislació en matèria lingüística i a dur a terme iniciatives legislatives que permetin normalitzar la presència de la llengua catalana en l'àmbit socioeconòmic. Instar-les també a aplicar la normativa que els afecta a l'hora de contractar empreses o pel que fa a les empreses públiques pròpies.
Normativa lingüística impositiva
Objectiu: Denunciar la incidència legal i impositiva del castellà al món de l'empresa i damunt les persones consumidores en relació amb les obligacions que afecten el català. Oferir dades comparades amb la situació d'altres llengües en el context internacional.