Reivindiquem la diversitat lingüística en un acte amb universitaris d’Alemanya

La Universitat Humboldt de Berlín i la Freie Universitat, en col·laboració amb l'Institut Ramon Llull, organitzen una taula rodona amb Plataforma per la Llengua i la Xunta pola defensa de la llingua asturiana per aprofundir en el moment actual del multilingüisme

Francesc Marco, secretari de l'ONG del català, va parlar de l'estatus jurídic i l'ús social del català en una taula rodona que també va abordar la situació de l'asturià i el català en els àmbits educatiu i audiovisual

Conèixer els reptes i les oportunitats de futur de les llengües minoritzades ha estat l'objectiu de la taula rodona telemàtica amb estudiants alemanys que ha tingut lloc aquest dimarts, dia 11 de juliol, a la tarda, en el marc dels programes lectius de la Universitat Humboldt de Berlín i la Freie Universitat de Berlín. Francesc Marco, secretari de Plataforma per la Llengua, hi ha participat, juntament amb Miguel Sánchez, portaveu de la Xunta pola defensa de la llingua asturiana, en un acte que ha estat moderat per Maria Burguera, lectora de català de l'Institut Ramon Llull.

Una vintena d'estudiants germànics -de les dues universitats berlineses- han pogut descobrir la situació del català i l'asturià en els àmbits educatiu, audiovisual o legislatiu, i sentir les reflexions de Marco i Sánchez en relació amb l'estatus jurídic i l'ús social de totes dues llengües. A més, la taula rodona ha posat damunt de la taula exemples d'èxits recents aconseguits per Plataforma per la Llengua arreu del domini lingüístic.

Projecció internacional de la llengua catalana

L'acte forma part del conjunt d'actuacions que l'ONG del català du a terme en l'àmbit internacional per projectar la llengua catalana a l'exterior i defensar els drets lingüístics dels catalanoparlants. Entre aquestes accions, s'hi inclou la itinerància de l'exposició "La llengua catalana. 10 milions de veus europees" fins a la campanya per aconseguir que el català sigui la 25a llengua oficial de la Unió Europea, passant per les accions dutes a terme amb les diverses xarxes de coordinació internacional com ara ELEN, FUEN o NPLD, de les quals Plataforma per la Llengua forma part.

• Si vols que continuem treballant per denunciar la discriminació dels catalanoparlants arreu del món, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!