L’exposició “La llengua catalana, 10 milions de veus europees” arriba per primera vegada als Estats Units

La mostra ha estat present al Festival del Dia del Llibre de Kensington de la mà de la Delegació del Govern de Catalunya als Estats Units i al Canadà, en col·laboració amb Plataforma per la Llengua

La mostra exhibeix dades sobre la vitalitat de la llengua i denuncia la situació de minorització que pateix per part de les institucions espanyoles, franceses, italianes i europees

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya als Estats Units i al Canadà ha coorganitzat el Festival del Dia del Llibre de Kensington, localitat pròxima a Washington D.C. Una de les activitats programades ha estat l'exposició "La llengua catalana, 10 milions de veus europees", impulsada per Plataforma per la Llengua.

Aquesta mostra, que va ser inaugurada el 2019 al Parlament Europeu, reclama l'oficialitat del català a la Unió Europea i defensa que no és una llengua minoritària: és la 13a llengua més parlada d'Europa, amb més de 10 milions de parlants, i es parla a quatre estats d'Europa. L'exposició exhibeix dades sobre la vitalitat de la llengua en els àmbits cultural, educatiu, social, laboral, tecnològic, esportiu i administratiu, a més de la situació de minorització que pateix per part de les institucions espanyoles, franceses, italianes i europees.

A "La llengua catalana, 10 milions de veus europees" també es poden trobar dades infogràfiques sobre la vitalitat de la llengua en tots els àmbits socials, com ara que hi ha més de 140 universitats del món que ensenyen català, que la llengua catalana és la quinzena amb més articles a la Wikipedia, que la televisió pública catalana és líder d'audiència o que nou de les deu pàgines web més visitades a Catalunya tenen versió en català.

La mostra, que ja ha recorregut diverses ciutats com Lisboa, Cambridge, Zagreb, Bucarest o Ljubljana, es pot trobar en línia a la web de Plataforma per la Llengua en anglès, francès i alemany.