Els èxits de Plataforma per la Llengua
Des de Plataforma per la Llengua treballem cada dia per promoure l'ús de la llengua catalana en tots els àmbits i per garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants.
En tot aquest temps, la nostra feina ha tingut una repercussió ben notable en benefici de la llengua catalana i dels seus parlants. En aquest espai, recollim aquelles accions que han arribat a bon port, aquells èxits que hem assolit i que han permès millorar la situació del català gràcies a la nostra tasca i a la de molts socis, voluntaris i amics que ens ajudeu cada dia. Seguim treballant per sumar nous èxits i aconseguir grans canvis!
Mostrant de 64 a 72 de 97 entrades disponibles
-
Després de les gestions dutes a terme per la Plataforma per la Llengua, Ford ha incorporat el català en els webs dels principals concessionaris de cotxes a Catalunya que depenen de l'empresa mare, com els de Romacar, Tarraco Center, Nicolàs SA, Grup Covesa o Auto Bages.
De moment només és parcial, especialment en allò que depèn del web general de Ford, de manera que apareixen parts que no són encara en català.
-
Inditex fa efectives les peticions de la Plataforma per la Llengua i afegeix l’etiquetatge en català als seus productes
Notícia al web
Botigues com Zara, Bershka, Stradivarius i Pull&Bear ja tenen bona part del seu assortiment amb l'etiquetatge en català.
La Plataforma per la Llengua havia reclamat a Inditex que adaptés els seus productes a la normativa vigent, que, juntament amb el castellà, exigeix que aquests tipus de productes estiguin etiquetats en català quan es venen a Catalunya.
-
Després de dos anys de pressió, hem aconseguit que l'Agència Tributària espanyola posi de nou a disposició dels contribuents un dels models per fer la declaració de l'IVA en català: el 303, d'autoliquidació trimestral.
L'origen rau en el cas que va patir un ciutadà el 2017. Aleshores, l'Agència Tributària espanyola li va dir que havia eliminat la versió en català de determinats models tributaris per «raons d'economia i oportunitat». La Plataforma per la Llengua va assessorar l'interessat i el va ajudar a redactar i presentar al·legacions.
-
Aconseguim que el Govern de les Illes Balears promocioni el turisme en català a Twitter
Més informació
L'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) ja té compte de Twitter en català.
L'acció de la delegació territorial de l'ONG del català a les Illes ha facilitat l'obertura del perfil @TurismeIB_CAT.
L'ONG del català havia demanat a l'ens que el català fos present a les seves comunicacions a través de Twitter; les Illes reben un gran gruix de turisme catalanoparlant que fins ara només podia accedir als missatges de Turisme Illes Balears a Twitter en castellà, anglès, alemany, francès o italià.
-
Prop de 2.000 joves s’han beneficiat dels tallers de rap impulsats per la Plataforma per la Llengua
Més informació
Durant el 2018, un total de 1.875 joves d'entre 10 i 18 anys s'han acollit a les activitats organitzades per l'ONG del català per promoure el català a través d'aquest estil musical.
S'han realitzat 50 tallers en instituts i 25 tallers en l'àmbit del lleure a Catalunya, i en total s'han ofert 115 hores de tallers de rap.
-
Aconseguim que el Servei de Sanitat Vegetal utilitze el valencià per a comunicar-se amb els ciutadans
Més informació
La sol·licitud d'expedició del carnet de professional de productes fitosanitaris del Servei de Sanitat Vegetal de la Conselleria d'Agricultura de la Generalitat Valenciana, amb seu a Silla, no permetia saber en quina llengua un ciutadà volia rebre la informació.
Una queixa feta durant l'estiu ha fet possible que comence a complir-se la legalitat a partir d'octubre, un bon exemple de la necessitat de la participació ciutadana en el compliment dels drets lingüístics del poble valencià.
-
Fa un any i mig, diverses persones van fer arribar queixes a la Plataforma per la Llengua en disconformitat amb un seguit de campanyes publicitàries que marginaven el català i segregaven lingüísticament la població de Ciutat Vella, a Barcelona.
Un any i mig després d'haver obtingut el compromís d'incloure el català en la cartellera, n'hem fet un seguiment i volem remarcar el compliment del compromís de l'Ajuntament de Barcelona i l'èxit que això suposa.
-
L’Ajuntament de Barcelona es compromet a incorporar el català a la “Carrera de la Mujer” 2019
Més informació
Ni el web, ni els anuncis, ni les samarretes, ni les ampolles d'aigua... Aquests són només alguns dels productes de la "Carrera de la Mujer" que no estan disponibles en català.
Des de la Plataforma per la Llengua farem un seguiment del cas, tot i que considerem un èxit que l'Ajuntament de Barcelona hagi decidit prendre les mesures necessàries per a assegurar que la Cursa de la Dona de l'any que ve sigui per a totes les dones, també les catalanoparlants.
-
San Miguel torna a tenir el web en català després de la petició de la Plataforma per la Llengua
San Miguel en català
La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) van demanar a l'empresa la traducció del web al català el març del 2017
El fet de tornar a incorporar el català al web de San Miguel, a més de respectar els drets lingüístics dels catalanoparlants i oferir-los un tracte igualitari vers altres comunitats lingüístiques, representa un nou element de qualitat i distinció per a la marca.