
Aconseguim que la Policia Nacional al País Valencià es comprometa a atendre la ciutadania quan parle valencià
Més informacióAconseguim que la Policia Nacional al País Valencià es comprometa a atendre la ciutadania quan parle valencià
Després que alertéssim de noves discriminacions lingüístiques d'agents de policia contra els ciutadans, sembla que la direcció del cos vol començar a posar-hi remei. En una instrucció interna, la Direcció General de la Policia demana que als espais policials on s'ofereix atenció directa a la ciutadania com a les oficines de denúncies i atenció a la ciutadania o a les oficines on es fa la documentació com el DNI o el passaport, "es procurarà, en la mesura del que siga possible, que cada torn tinga almenys un funcionari que puga atendre en valencià". La mateixa ordre especifica que si això no fora possible, "es requerirà la presència d'un policia d'un altre servei o es demanarà de manera cortès al ciutadà perquè comparesca en un altre moment en què puga comptar amb aquesta possibilitat".