Plataforma per la Llengua enforteix el vincle amb A Mesa i Kontseilua

Les tres entitats en defensa del català, el basc i el gallec aposten per continuar treballant a favor de les seves llengües respectives i sumar esforços en aquelles campanyes conjuntes que ho requereixin

Aquest setembre, Plataforma per la Llengua, A Mesa pola Normalización Lingüística -entitat a favor del gallec- i Kontseilua -organització a favor del basc- han enfortit la seva relació per tal de defensar els drets lingüístics dels respectius parlants, en un context especialment complex com l'actual.

Així, coincidint amb la Diada Nacional de Catalunya, representants de Konseilua i d'A Mesa van participar en diversos actes de Plataforma per la Llengua, com la tradicional ofrena floral al monument de Rafael Casanova i el dinar popular que va organitzar l'ONG del català a la plaça del Duc de Medinaceli de Barcelona, entre d'altres. El mateix dia, Paul Bilbao (Kontseilua) i Paulo Filgueiras (A Mesa) es van reunir amb el secretari de Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, per tal de valorar les darreres actuacions conjuntes que han dut a terme les tres entitats, com la iniciativa "Pluralitat lingüística" i les recents esmenes a la Llei de l'Audiovisual.

Projectes compartits

Els darrers anys, les tres entitats, juntament amb diverses associacions a favor del català, l'asturià o l'aragonès, han reivindicat plegades el valor de la pluralitat lingüística amb la presentació d'una proposició no de llei (PNL) al Congrés dels Diputats i el treball coordinat en favor d'una millora del redactat de la Llei de l'Audiovisual. A més, les tres entitats també treballen conjuntament en el marc d'organitzacions internacionals com l'European Language Equality Network (ELEN).

D'altra banda, aquest mateix estiu han tingut lloc diverses reunions de treball entre representants de les diverses organitzacions. Així, la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, va reunir-se aquest mes de juliol amb Paul Bilbao, secretari general de Kontseilua, a la seu nacional de l'ONG del català, a Barcelona. Unes setmanes després, a l'agost, era Rosa de les Neus Marco, vocal de l'Executiva de Plataforma per la Llengua i exvicepresidenta d'ELEN, qui es trobava a Santiago de Compostela amb Marcos Maceira, president d'A Mesa pola Normalización lingüística