Gionta i Riccardo guanyen la segona edició del CantAlguer amb la cançó inèdita “Quan miraves a lluny”

La final del concurs, organitzat de Plataforma per la Llengua, ha tengut lloc al Poco Loco diumenge 28 de maig

Gionta i Riccardo segueixen els passos del grup Arbre del Peix, que va vèncer l'any passat en aquest concurs, que vol encoratjar los joves a emprar l'alguerés com a llengua d'expressió artística

Gionta i Riccardo guanyen la segona edició del CantAlguer, concurs per joves cantautors de l'Alguer d'entre 18 i 39 anys, ideat de Claudio Gabriel Sanna i organitzat per voluntat de Plataforma per la Llengua, dedicat a la promoció de la música en alguerés entre les noves generacions. La final ha tengut lloc al Poco Loco, diumenge 28 de maig.

Conquistant lo públic i los experts de la juria, guanya la segona edició del CantAlguer, la cançó inèdita "Quan miraves a lluny", autor del text Gionta, nom artístic de Antonio Francesco Daga (l'Alguer, 1995), cantautor, composidor i speaker radiofònic, en grau de dominar diversos gèneres musicals, pop-dance, electrònica i trip-hop, música de Riccardo Pinna (l'Alguer, 1993), pianista, compositor, director de corals, amb diverses col·laboracions a l'actiu. Segona posició per Giuseppe Trudu (l'Alguer, 1994), que ha presentat la cançó inèdita "Diu-me ont sés". En observança del regulament, los artistes, han tengut també de presentar una cançó del repertori clàssic alguerés. Gionta i Riccardo han presentat "Ninna Nanna" de Salvietti/Montanari i Giuseppe Trudu ha triat "Fulles" de Franco Calvia i Tonino Alfonso. La tardada, reivindicativa i participada, presentada de l'actor Roberto Bilardi, és estada oberta dels intervents de Mauro Mulas, delegat de la Plataforma per la Llengua a l'Alguer, Claudio Gabriel Sanna, president de la juria, i Carlo Sechi, director de l'Obra Cultural de l'Alguer, que han posat l'accent a damunt de les finalitats de la iniciativa.

La música és un extraordinari instrument de transmissió de la llengua, concepte afirmat a dels organitzadors. Lo concurs, que promou l'ús de l'alguerés en àmbit musical, és destinat a una platea jove, la qual, per vocació és en grau de reinterpretar la cançó algueresa amb els estils propis de les noves generacions. Los confins de l'alguerés, com recorda Plataforma per la Llengua, no acaben amb el territori municipal, sinó que abracen una comunitat més gran, i una platea de deu milions de parlants, oportunitat pels algueresos de portar a fora dels confins habituals la pròpia música, com els vencedors de la primera edició Arbre del Peix, que han pogut presentar lo propi disc a Barcelona, dins de la programació del Festival de la Cançó d'Autor BarnaSants.

La manifestació, organitzada de la Plataforma per la Llengua, ha tengut la col·laboració de la Generalitat de Catalunya - delegació del govern a Itàlia - ofici de l'Alguer, de l'Obra Cultural de l'Alguer, de la Revista Enderrock i de la Universitat Catalana d'Estiu, i lo patrocini del Municipi de l'Alguer i de la Fondazione Alghero.

Gràcies al premi, Gionta i Riccardo pogueran registrar un EP de sis cançons en l'estudi The Chicken Coop de l'Alguer. Endemés tengueran l'oportunitat de se poguer exhibir a la Jornada Algueresa, organitzada de Obra Cultural de l'Alguer, a dins de la programació de la 56na Universitat Catalana d'Estiu, a Prada de Conflent.

La juria de aqueixa segona edició del concurs, presidida del cantautor Claudio Gabriel Sanna, se compon del president de l'Obra Cultural de l'Alguer, Giuseppe Tilloca, de la cantant, Ester Formosa, de l'activista cultural i ex delegada de la Plataforma per la Llengua, Irene Coghene, de la cantant mezzosoprano, Elisabetta Manca, del musicista i director de corals, Francesco Santino Scognamillo, i de Michelangelo Corbia, component del grup guanyador de la primera edició del CantAlguer, Arbre del Peix.

Les veus de Paolo Dessì i Eleonora Peana, representants de dues generacions diferents de artistes, han animat la tardada amb una extraordinària exhibició de talent. L'edició de enguany s'és tancada amb els saluts del organitzadors que han recordat lo pròxim apuntament amb els artistes de CantAlguer, a la Festa dels Focs de Sant Joan, a Santa Maria la Palma, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, lo 23 de juny.