Destaquem

Garantim el futur de la llengua!
La Corbella
Oficialitat català
Aliança digital
Goita què NO fan, ara!
Fes play el català!
Plans d'Actuació Lingüística Integral
Guies d'acollida lingüística
InformeCAT
Poder viure plenament en català també depèn de tu
Guia per viure en català
El teu ordinador en Català

A l'Instagram

• Plataforma per la Llengua ha rebut aquest migdia el Premi Canigó de la @uce_cat, juntament amb Joan Amorós.

🏆 Òscar Escuder, president de l’entitat, ha recollit el guardó acompanyat de Mireia Plana, Berta Serra, Mauro Mulas i Enric Balaguer, vicepresidenta i membres de l’executiva, i de Rut Carandell, directora tècnica.

🗣️ Pel lingüista Gabriel Bibiloni, “en la defensa del català, destaca i brilla amb llum intensa Plataforma per la Llengua, una entitat activa, dinàmica, engrescada i engrescadora”

🗣️ En el seu parlament, Escuder ha destacat que “ens agradaria no haver-hi de ser” i ha apuntat les 4 ínies d’acció de l’entitat:

➡️ Pressió a institucions i partits
➡️ Construcció de discurs
➡️ Estudi de l’estat de la llengua i de les percepcions sobre la llengua
➡️ Defensa dels drets lingüístics
  • L'amfiteatre del Liceu Renouvier de Prada de Conflent s'ha omplert de gom a gom aquest vespre per veure el concert del duet guanyador de la 2a edició del CantAlguer (@plataformaperlallengua_lalguer): @giontatonic i @riccpinna.

El concert ha servit per tancar l'11a Jornada Algueresa de la @uce_cat i ha permès al nombrós públic descobrir les cançons del nou EP del duet, que es publicarà aquest octubre. L'enregistrament i la publicació del disc eren part del premi del CantAlguer, que en la primera edició va guanyar @arbredelpeix.

El delegat de l'Alguer, Mauro Mulas, ha introduït el concert amb unes paraules de record per a Paolo Dessì,  poeta i cantautor de la nova cançó algueresa, també soci de @plataformaperlallengua, que ens va deixar fa pocs dies.

#UCE #UCEstiu
  • 🟢🟢🟢 A La Universitat Catalana d’Estiu (@uce_cat) recordant que #LaLlenguaNoEsToca
  • Avui hem presentat a la @uce_cat (a Prada de Conflent) la Declaració de Prada, un manifest impulsat amb l’exconseller @lluispuiggordi i amb el suport també d’ @omniumcultural

La Declaració de Prada, signada per una trentena de personalitats d’arreu dels territoris de parla catalana, insta la ciutadania i les entitats de la societat civil a:

1️⃣ Parlar en català amb tothom
2️⃣ Gaudir de cultura i entreteniment en català
3️⃣ Crear i transmetre consciència lingüística
4️⃣ Demanar a les entitats compromís amb la llengua
5️⃣ Col·laborar amb entitats en defensa de la llengua
6️⃣ Enfortir xarxes veïnals
7️⃣ Reclamar la reciprocitat dels mitjans de comunicació en català
8️⃣ Exercir els drets lingüístics
9️⃣ Reforçar la col·laboració entre entitats d’arreu del domini per fer créixer la consciència d’unitat lingüística

Més imatges

Subscriu-te al nostre butlletí!