Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua entra a la campanya electoral de la URV

La Plataforma per la Llengua ha entrat aquest migdia a la campanya electoral de la URV per prestigiar l'ús de la llengua catalana a la universitat. Coincidint amb l'inici d'una setmana on el debat electoral es farà present, la Plataforma per la Llengua ha presentat la campanya "A la universitat en català!". La campanya té el suport de tots els sindicats d'estudiants de la URV (Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, Federació Nacional d'Estudiants de Catalunya, Associació de Joves Estudiants de Catalunya i Sindicato de Estudiantes) Més informació al web: www.alauniversitatencatala.cat.

Per introduir en el debat electoral la necessària millora de la llengua catalana a les universitats, membres i col·laboradors de la Plataforma per la Llengua han desplegat una pancarta de grans dimensions al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili (Avinguda Catalunya, 35 de Tarragona) on s'hi pot llegir el lema de la campanya: "A la universitat en català!". S'han posat centenars de cartells a les diverses facultats i s'han repartit milers d'adhesius, díptics explicatius i postals reivindicatives dels drets lingüístics dels i les estudiants que aniran dirigides a les institucions universitàries.

El proper 6 de maig del 2010, es realitzarà la jornada electoral per tal d'escollir el Rector, els membres del Claustre Universitari, els representants de les Juntes de Centre i els components dels Consells de Departament, i és per això que des de la Plataforma per la Llengua es farà una roda de contactes amb els candidats per exposar-los les següents reivindicacions:

1.    Poder rebre l'ensenyament de tots els graus íntegrament en català.

2.    Més oferta de postgraus i màsters oficials en català.

3.    Que tot el professorat que s'incorpori a les universitats conegui suficientment la llengua catalana.

4.    Que s'anunciï i es respecti la llengua de la docència.

5.    Poder fer els exàmens, les pràctiques i els treballs en català.

6.    Que hi hagi un reconeixement oficial de la recerca feta en català.

7.    Disposar de bibliografia específica en català.

8.    Que l'estudiantat de mobilitat i intercanvi conegui el català.

9.    Que totes les universitats elaborin un reglament d'usos lingüístics i el compleixin.

10. Que les i els futurs professionals siguin competents en llengua catalana.

La Universitat Rovira i Virgili no ha estat exempta del debat per millorar la situació del català a les institucions universitàries:

• 21 d'abril de 2009. Diversos activistes culturals de la URV -entre els quals membres de la Plataforma per la Llengua- van desplegar una pancarta de grans dimensions a la plaça central del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

• 25 d'abril de 2009. Estudiants de la URV participen en una trobada d'estudiants de diverses universitats a Girona per exigir a la Generalitat de Catalunya el desenvolupament de l'article 6.4 de la Llei d'Universitats de Catalunya que regula el nivell de llengua catalana per al professorat fix de nova contractació.

• 28 de setembre del 2009. La Federació Nacional d'Estudiants de Catalunya (FNEC), coincidint amb la presència en l'acte inaugural del nou curs acadèmic de Joan Majó -Comissionat d'Universitats i Recerca de la Generalitat- exigeix un Decret de Govern que desplegui d'una vegada per totes l'article 6.4 de la LUC.

• 3 d'octubre del 2009. El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) organitza en el marc d'unes jornades de formació a Reus una xerrada sobre la situació del català a la universitat amb la participació de la Plataforma per la Llengua.

• 9 de febrer del 2010. Una estudiant de màster de la URV va denunciar que no va poder fer l'examen de l'assignatura Orientació professional i ciutadania en català

• 6 d'abril del 2010. 12 estudiants de diverses carreres de la URV exposen la impossibilitat de rebre classes en català d'assignatures troncals i obligatòries.

Parteja