Nòvas ← d’Autras notícias

A Sabadell volem cinema en català

El dilluns 1 de febrer de 2010, més de dues-centes persones es van concentrar davant del cinema Imperial de Sabadell per protestar contra la vaga dels empresaris del sector i en suport de la futura Llei del cinema, que s'ha d'aprovar al Parlament de Catalunya.

Tot i que feia força fred, la concentració va durar estona. Van aparèixer cartells i adhesius per demanar cinema en català a les parets i als vidres de les sales i també a les cartelleres anunciadores.

La majoria dels presents van mostrarla seva indignació per aquesta vaga que consideren injusta i que respon a criteris polítics,ja que mai no s'ha comprovat l'afirmació dels empresaris, en el sentit que el cinema en català no és rendible. Ans al contrari, ja que els estudis demostren que el cinema en català sí que és rendible.

Per primer cop en la història els consumidors i consumidores catalans veurem respectats els nostres drets lingüístics gràcies a una llei que proposa el 50%  de cinema en català amb l'objectiu que la llengua pròpia del país pugui ser present també a les sales de cinema. En cap altre país occidental els empresaris s'han negat a doblar les pel·lícules en la llengua pròpia reconeguda legalment. Aquestes són actituds que responen a una època que crèiem superada.

Al final de l'acte, les entitats convocants van donar les gràcies als assistents i no descarten fer futures accions si els cinemes de Sabadell continuen fent vaga en contra de la Llei i es neguen a respectar els drets lingüístics dels consumidors catalans.

Parteja