Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua del Tarragonès, Vallès Oriental, Vallès Occidental i Maresme organitzen accions per defensar l’ús del català al cinema

Aquest darrer cap de setmana de gener, la Plataforma per la Llengua Tarragonès ha realitzat diverses accions de resposta als cinemes de Vila-Seca i Les Gavarres a Tarragona.

S'han desplegat diverses pancartes de grans dimensions amb els lemes "Volem cinema en català" o "97% castellà, 3% català, això és igualtat?", i han estat repartits centenars d'adhesius, cartells i postals explicatives dels darrers estudis publicats. Ambdós cinemes -el de Vila-Seca i Les Gavarres- juntament amb altres de la demarcació de Tarragona s'han sumat a la vaga convocada pel Gremi d'Empresaris de Cinema de Catalunya per aquest dilluns 1 de febrer, en contra de la nova Llei de Cinema que ja ha estat aprovada pel Consell de Govern.

Aquest dilluns dia 1 de febrer a les 20h hi ha hagut una concentració davant del Cinema Imperial de Sabadell, cinema que també ha secundat la "vaga" d'empresaris. També s'ha obert un grup al facebook de suport a aquesta acció.

La Plataforma per la Llengua Maresme i Vallès Oriental, així com les del Vallès Occidental i Tarragonès, ha repartit material de sensibilització sobre la discriminació del català al cinema i s'ha demanat a la ciutadania l'enviament d'una queixa al Gremi d'Empresaris del Cinema de Catalunya a través del formulari electrònic habilitat al web de la Plataforma per la Llengua www.plataforma-llengua.cat/queixacinema

Podeu col·laborar a la campanya pel cinema en català des d'aquestes comarques, posant-vos en contacte amb la Plataforma per la Llengua a través dels contactes comarcals que trobareu a http://www.plataforma-llengua.cat/plataformes_territorials

Parteja