Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua realitza un col·loqui amb estudiants europeus d’Erasmus

La darrera setmana d'octubre la Plataforma per la Llengua del Tarragonès va reunir-se amb els estudiants europeus del programa de mobilitat Erasmus que realitzen una estada d'estudis a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. En la trobada es va dur a terme un col·loqui-xerrada sobre la llengua catalana i la seva presència al món.

El desenvolupament de l'acte va consistir en una exposició de la realitat de la llengua catalana emmarcada en el conjunt de llengües europees, parlants, posició numèrica, noves tecnologies, ensenyament de català a l'estranger i als Països Catalans, i desmitificació de tòpics o idees preconcebudes envers el català.

A més a més, es va dur a terme un debat sobre els coneixements i la informació que des del país d'origen es tenia de la llengua catalana, i la concepció i la realitat amb què els estudiants s'han trobat en la seva estada, i en aquest sentit se'ls van facilitar guies i materials d'acollida, com el Català means feeling de la Plataforma per la Llengua.

Les conclusions del col·loqui van ser molt positives, ja que es va difondre i debatre informació i coneixements de la llengua catalana als Erasmus, que pel seu perfil podrien no conèixer la situació lingüística catalana. Des de l'entitat creiem en el paper que els estudiants de mobilitat poden dur a terme envers la nostra llengua si comprenen la realitat lingüística del país i s'interessen per ella.

Parteja