Nòvas ← d’Autras notícias

El català, a les platges de Salou

La Plataforma per la Llengua Tarragonès ha portat aquest estiu la campanya d’internacionalització de la llengua catalana a les platges de Salou. Aquest mes d'agost la Plataforma per la Llengua continua la seva activitat amb una acció de cara al turisme en un dels punts amb més concentració de visitants al nostre país.

Així, les platges de Salou i el seu passeig marítim van ser els espais escollits per la territorial del Tarragonès per  donar a conèixer l'existència de la llengua catalana entre els i les  turistes.

L’acció va consistir en desplegar una pancarta de grans dimensions amb el lema WELCOME TO CATALONIA, WE SPEAK CATALAN, que va encuriosir banyistes que  en aquell moment es trobaven prenent el sol o realitzant activitats esportives prop de la sorra. Acte seguit membres de la territorial van repartir, primer per la platja i després pel passeig marítim, el material gràfic editat de cara als visitants.

Aquesta acció segueix la línia iniciada a Tarragona al llarg d’aquests mesos d’estiu. Aquest juliol, la Plataforma per la Llengua, juntament amb l’Ajuntament de Tarragona i el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, va presentar públicament l’edició de postals destinades a donar a conèixer

la llengua pròpia de Catalunya entre els turistes i internacionalitzar aquesta realitat sovint amagada, amb el lema "Fes turisme a Tarragona i coneix el català". Les postals van ser traduïdes al castellà, l'anglès i el francès. Aquestes postals han estat distribuïdes durant l’estiu en els punts d’informació turística de la ciutat i altres.

Parteja