El document comença amb una explicació general de la situació i importància del català i respon a preguntes com: "El català és una llengua minoritària?", "Quin és el coneixement social del català?", "El català és una llengua rendible en el negoci?", "Què en pensen els consumidors?", "El català s'imposa per llei?", "Com actuen les empreses?", i inclou dades i anàlisis sobre la presència del català en l'etiquetatge de sectors com les grans empreses, les aigües envasades, les cerveses, vins i caves i arrossos; els grans establiments, hipermercats i supermercats; els mitjans de comunicació (premsa i altres publicacions; televisió; ràdio); les indústries culturals (llibres, cinema, espectacles i altres consums culturals), les joguines i les noves tecnologies (Internet, webs de grans empreses i sectors empresarials, telefonia mòbil, sistemes operatius i programari).
En el document, la Plataforma per la Llengua ha comparat la situació del català amb la de llengües i comunitats lingüístiques similars. Així, alguna de les conclusions a les quals arriba aquest document són, per exemple, que el català és la llengua de la Unió Europea més desprotegida legalment en relació a la resta de llengües comparables; que els estudis realitzats determinen que els consumidors valoren positivament l'ús del català; o bé que, atenent-nos també als estudis, la majoria d'empreses que no ofereixen els serveis i productes en català actualment estan perdent una important oportunitat de negoci.
La Plataforma per la Llengua espera que aquest document sigui d'utilitat entre ciutadans, serveixi per aclarir dubtes que els professionals de la comunicació puguin tenir al voltant de la situació del català, com també que les empreses tinguin una visió del català en aquest àmbit alliberada de certs prejudicis i punts de vista fora de les raons de mercat i de responsabilitat social davant les persones consumidores. El document es pot consultar en versió completa en el següent enllaç.. També podeu veure'n la versió resumida aquí.