Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua, a la Fira Literària de Jesús

Els dies 17, 18 i 19 d'abril la Plataforma per la Llengua ha estat present a la Fira Literària Joan Cid i Mulet de Jesús (Tortosa). En el marc dels diversos actes celebrats en motiu de l'escriptor i de les lletres catalanes, la Plataforma per la Llengua ha contribuït, amb la seva presència, a incrementar la consciència envers la importància de la llengua catalana també en l'àmbit literari i cultural, i des d'una vessant lúdicofestiva, com és aquesta Fira de Jesús.

En col·laboració amb estudiants de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, que duien a terme activitats per a les escoles, s'han realitzat diversos tallers lingüístics, la construcció d'un trencaclosques dels dialectes catalans i d'una activitat sobre els manlleus catalans (ambdós creats per la Plataforma per la Llengua, i que ja van ser utilitzats al Parc de Nadal Infantil de Tarragona), jocs de paraules, il·lustracions de poemes catalans i manualitats.

La divulgació de la Plataforma per la Llengua ha consistit en el repartiment de material gràfic i informatiu per als infants i per al públic en general; així com d'exemplars de la revista La Corbella.

La valoració de la presència de l'organització a la Fira Literària de Jesús és molt positiva, bé com a motivadora de coneixements envers la llengua catalana, bé com a difusió de l'entitat a la societat en general.

Parteja