Nòvas ← d’Autras notícias

Milers de persones ixen als carrers de València per cridar que “la llengua no es toca”

Plataforma per la Llengua va celebrar la seua trobada de socis i voluntaris amb més de 50 participants, que després es van sumar a la manifestació per commemorar el 25 d'abril

Entitats i partits polítics van fer pinya per donar una resposta contundent a les polítiques valencianòfobes del Consell en una manifestació en què va participar la vicepresidenta de Plataforma per la Llengua, Mireia Plana

L'ONG del valencià va repartir vora d'un miler de samarretes verdes, que convida a posar-se els dijous i a publicar fotos a les xarxes socials

Dissabte va tindre lloc la primera gran mobilització per defensar el valencià a les aules, així com la cultura i la identitat valencianes. Plataforma per la Llengua va participar junt amb la resta d'entitats i partits polítics. A més, com a preàmbul de la manifestació, l'ONG del valencià va organitzar la IV Trobada de socis i voluntaris. A la mobilització hi va participar la vicepresidenta de l'entitat, Mireia Plana.

Més de 50 socis i voluntaris es van sumar als actes organitzats per Plataforma per la Llengua. Abans del dinar popular, va tenir lloc la conferència de Xavier Serra i Berta Serra al voltant de la situació del valencià a l'educació valenciana. Cal dir que l'entitat va distribuir vora un miler de samarretes durant aquestes setmanes. D'aquesta manera, l'ONG del valencià va llançar un crit per fer front a les polítiques antivalencianes del govern autonòmic. L'entitat anima a la gent perquè es pose la samarreta cada dijous i es faça una foto amb l'objectiu d'impregnar les xarxes socials d'imatges reivindicant el valencià arreu del País Valencià.

El govern valencià ataca la llengua de forma sistemàtica

Cal recordar que el govern autonòmic ha discriminat sistemàticament la llengua valenciana des del primer dia de legislatura. Carlos Mazón, amb el suport de Vox, ha vetat revistes a les biblioteques pel fet d'estar escrites en valencià, ha anul·lat actes amb autors que escriuen en valencià, ha eliminat la llengua de campanyes municipals i està fent desaparéixer la llengua de concerts, esdeveniments i mitjans públics. A més, ha iniciat tràmits per castellanitzar els topònims de ciutats com Castelló de la Plana, Vinaròs, València, i Alacant. Fins i tot, el govern valencià ha retirat les subvencions i el suport institucional a entitats i organitzacions que es dediquen a protegir i promoure el valencià.

A més, ha atacat en diverses ocasions l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i ha suprimit l'Oficina de Drets Lingüístics, a més de vetar la celebració dels Cent d'Estellés. La gota que ha fet vessar el got ha estat la proposició de llei adreçada a marginar el valencià en l'ensenyament del País Valencià. En la mateixa línia, el govern de Mazón vol ampliar la seua persecució contra el valencià a la ràdio i televisó públiques valencianes. En eixe sentit, l'ONG del Valencià també treballa en futures accions per defensar l'ús del valencià a À Punt.

Dels carrers als tribunals

Plataforma per la Llengua ja ha iniciat accions legals i ha començat a cercar suports al Congrés per presentar un recurs al Tribunal Constitucional amb l'objectiu d'aturar la llei educativa de PP i Vox. L'entitat anima als partits compromesos amb la llengua a què avancen les seues decisions al respecte per no perdre més temps, ja que està en joc el present i el futur del valencià.

Parteja