Nòvas ← d’Autras notícias

Els partits presenten les seves propostes sobre llengua a Terrassa

Plataforma per la Llengua ha organitzat un debat electoral amb la presència de vuit partits que concorren a les eleccions d'aquest 28 de maig a la capital del Vallès Occidental

La proposta de l'ONG del català per fer servir la inspecció per garantir el compliment de la legislació lingüística en matèria de comerç i consum divideix els partits

Plataforma per la Llengua va organitzar aquest dimarts, 23 de maig, a les 19 h al Centre Cívic del barri de Sant Pere de Terrassa, un debat electoral sobre les propostes lingüístiques a la cocapital del Vallès Occidental. El debat va ser moderat i conduït per la periodista Anna Muñoz i va comptar amb la presència de Joan Salvador, de Tot per Terrassa; Amadeu Aguado, del PSC; Montserrat Font, d'ERC; Montserrat Caupena, de Junts per Terrassa; Maria Teresa Julià, de Terrassa en Comú Podem; Jordi Mercè, de la CUP; David Martínez, del PACMA, i Joan Barrios, d'Ara Terrassa.

El debat va transcórrer amb molta cordialitat i es van trobar punts d'acord entre molts dels participants pel que fa a la necessitat de la promoció de l'ús social de la llengua. El punt que, per contra, va generar més dissens va ser el posicionament sobre emprar la inspecció per garantir el compliment de l'atenció al consumidor en català. En aquest sentit, només la CUP i Junts es van mostrar favorables a fer-ho possible; ERC va dir que s'hauria d'estudiar cada cas i Tot per Terrassa i els Comuns, que calia fer pedagogia educativa prèvia abans de fer inspeccions. Aquesta mesura forma part del programa marc per a aquestes eleccions que Plataforma per la Llengua va fer arribar als partits polítics com a part de la campanya «Vota per la Llengua».

L'acte va comptar amb el suport d'altres entitats i associacions terrassenques com el Consell per la República, l'Assemblea Nacional Catalana, Veu Pròpia i el col·lectiu Català a Terrassa. També hi va participar l'Associació de veïns i veïnes de Sant Pere, que va cedir la seva seu com a espai per fer el debat.

Plataforma per la Llengua continua defensant el paper clau de la política municipal per tal de superar la situació d'emergència lingüística, i demana que aquest cop, més que mai, es voti amb consciència lingüística a les eleccions. L'ONG del català anima la ciutadania a donar suport a les línies d'acció proposades al programa marc i a activar-se i fer ús dels recursos (plantilles de tuit, correu i preguntes) que ha posat a disposició de tothom al web de la campanya, per tal que els candidats prenguin compromisos amb la llengua.

Parteja