Arran de la presentació de l'estudi les empreses implicades s'han compromès: · Codorníu en dos anys tindrà tots els seus productes en català.. · Parxet ha passat a no tenir cap producte en català dels analitzats a tenir-los tots. · Bodegues Roqueta s'ha compromès a etiquetar en un any tots els productes en català (no tenia cap producte de DO en català) · Juvé & Camps s'ha compromès a etiquetar tots els productes en català. · Freixenet s'ha compromès a etiquetar en català: tots els productes de Canals i Nubiola i tos els de René Barbier. · M. Torres es planteja anar incrementant de manera progressiva els productes etiquetats en català. · Cal recordar també que altres empreses com: Alella Vinícola Can Jonc han consolidat plenament l'etiquetatge en català, que Joan Sardà l'està incrementant, que Jaume Serra té 4 productes en català (els 4 més venuts), i que Codorníu ha passat d'un 15% a un 40% dels productes trobats etiquetats en català. Això vol dir que tenim en compte aquests compromisos, per exemple: · Mentre l'any 2003 es va passar d'entre els 30 primers vins més presents d'un 3% a un 37% dels productes en català; per aquest 2004 es preveu d'arribar al 70% segons els compromisos de les empreses. · Mentre l'any 2003 es va passar d'entre els 30 primers caves més presents d'un 10% a un 20% dels productes en català; per aquest 2004 es preveu d'arribar al 70% segons els compromisos de les empreses. Per qualsevol consulta, suggeriment, col·laboració o informació dels vins i caves previstos o de nous productes en català, feu-nos-ho saber clicant aquí.
Nòvas ← d’Autras notícias
Etiquetatge de vins i caves: Excel.lents resultats després de la roda de premsa de l'estudi.
El dia 12 de desembre de 2003 es va presentar l'estudi: 2003. Estudi sobre l'etiquetatge en català de vins i caves catalans de denominació d'origen. A més de l'augment clar que en el darrer any mostra l'estudi pel que fa a l'etiquetatge en català de vins i caves (d'un 3 a un 33% en els 30 primers productes en supermercats i hipermercats); l'estudi ha tingut ressò en diversos mitjans de comunicació: internet, diaris, ràdios i televisions (entre elles el telenotícies migdia de TV3).