Nòvas ← d’Autras notícias

El Teatre Gaudí Barcelona ofereix un 40 % de descompte per als socis

Plataforma per la Llengua col·labora amb el Teatre Gaudí Barcelona per oferir als socis l'oportunitat de gaudir d'un 40 % de descompte en la compra d'entrades.

Els mesos propers podeu trobar els següents espectacles en català:

Del 12 al 16 d'octubre trobareu Cervantes i el joc de l'oca. De Cervantes no se'n sabia i no se'n sap res. No sabem quin aspecte tenia. Desconeixem també com pensava i sentia, perquè no va escriure ni una sola línia en primera persona. Tampoc conservem cap document sobre la seva vida privada.

La vida de Cervantes és una fabulació mítica creada, de manera interessada, pels erudits a partir del rastreig en els arxius i la interpretació del que Cervantes va escriure com a ficció.

El joc teatral desmunta l'arrogància d'aquest personatge mític i inexistent anomenat Miguel de Cervantes Saavedra, i ens revela la quotidianitat d'un ésser humà, igual a qualsevol altre.

L'hem titulat: 'Cervantes i el joc de l'oca'. Perquè aquest era el joc predilecte de Felip II i de la seva cort, i perquè va existir un particular joc de l'oca, anomenat 'La filosofia cortesana' en la publicació de la qual va participar Cervantes. Però sobretot, per a fer-li l'ullet al sentit de l'humor tan present en la seva obra.

Amb aquesta obra constatem que la postveritat és un fenomen que ve des de lluny, i de pas, rescatem dos ensenyaments del llegat de l'obra de Cervantes que creiem essencials per al segle XXI.

Del 13 al 30 d'octubre, Mariona, no deixis la feina. A "Mariona no deixis la feina" ens conta la la història de Mariona Forteza: la d'una nena amb vocació musical a qui el context social acaba portant per altres camins. El monòleg va alternant diferents episodis d'una història que, a la fi, representa la peripècia de moltes altres: atrapades entre una vocació que ve de la infantesa i una realitat econòmica i social cada vegada més dura.  Al mateix temps, tracta de l'esforç de les noies marginades pels estàndards d'una feminitat amb la qual no se senten identificades. I de la lluita per ser elles mateixes. Mariona Forteza alterna la narració, suau i suggestiva, amb temes musicals propis i atmosferes que sempre emocionen i fan pensar.

Del 3 de novembre al 4 de desembre, Okupes particulars. 'Okupes particulars' - premi de teatre Ciutat d'Alzira 2018- explica la peripècia de dos personatges (Ell i Ella) que han de compartir un pis que han ocupat per raons ben diverses. Ella ha deixat una casa d'okupes on s'hi consumia; Ell ha fugit d'una família que l'asfixiava. Despleguen diverses estratègies per compartir el mateix sostre. Intenten oblidar el passat, fer-se lloc en el present i no atabalar-se gaire pel futur. Però no els resulta senzill.

Del 5 de novembre al 3 de desembre, faran La cupletista. L'actriu i cantant Núria Esquius acompanyada al piano per Eladi Dalmau, ens porten "La Cupletista, cançons de Càndida Pérez Martínez", del dramaturg i director Pere Sagristà, amb cançons de cuplet català dels anys 20 com "La Marieta de l'ull viu" o "Les Caramelles".

Càndida Pérez Martínez va ser una compositora de cuplets: fet insòlit a l'època. Parlarem de la seva història, de l'època en la que va viure, del cuplet, de les cupletistes i dels teatres que les acollien.

La Cupletista pretén acomplir un doble objectiu: Per una banda, reivindicar un gènere musical que fou l'estrella dels escenaris catalans durant un període de temps no massa reculat, i per l'altra, donar a conèixer una mica més la figura de Càndida Pérez Martínez, compositora d'alguns dels cuplets catalans més famosos de la història del cuplet.

Del 17 de novembre a l'11 de desembre, M'esperaràs. En Rubén és un professor universitari i en certa manera un fracassat en l'amor. Per això en Jaume i la seva dona Raquel li preparen un sopar que estarà plè de girs i embolics entre els personatges, amors creuats, infidelitats no confessades, i l'aparició de la Pilar, una dona que ho capgirarà tot. Un bon còctel d'acudits , de jocs de paraules, de situacions extremes que fan de l'obra un viver d'emocions i situacions divertides que de ben segur faran riure als espectadors.

Per poder aconseguir el descompte només cal que enviïs un correu electrònic a promocions@plataforma-llengua.cat o bé que truquis al 93 321 18 03 i demanis per l'àrea d'atenció al soci, des d'on t'indicarem els passos a seguir per beneficiar-te'n.

Parteja