Nòvas ← d’Autras notícias

Participem en l’Acampada Jove de Sant Sadurní d’Anoia

Plataforma per la Llengua va patrocinar el Concurs de Música Jove i va ser present al festival musical juvenil amb una paradeta

L'ONG del català aposta per incrementar la presència de la llengua als festivals de música i treballa per fer-ne créixer l'ús en els espais d'oci

Plataforma per la Llengua va participar aquest cap de setmana passat a l'Acampada Jove que el Jovent Republicà va organitzar a Sant Sadurní d'Anoia. L'entitat va ser present al festival musical juvenil a través d'una paradeta a la zona de concerts i hi va col·laborar patrocinant el Concurs de Música Jove. En el marc d'aquesta col·laboració, l'entitat també va sortejar dues entrades dobles a través d'Instagram per als seguidors que volguessin assistir al festival.

Voluntaris de l'ONG del català es van fer càrrec de la paradeta i durant les tardes i els vespres del divendres 15 i el dissabte 16 van distribuir i vendre material de l'entitat als assistents. A través de la paradeta, els voluntaris també van fer difusió de les principals campanyes que du a terme l'entitat.

L'ONG del català treballa perquè el català guanyi terreny en l'àmbit de la música i en els espais d'oci i, en aquesta línia, va decidir treballar amb l'Acampada Jove per impulsar el Concurs de Música Jove, que el Jovent Republicà fa anys que organitza. El concurs, que s'ha estructurat en diferents fases territorials, va celebrar la final el divendres passat a l'escenari "Utilitza la llengua", un escenari batejat per Plataforma per la Llengua. A la final, el grup gironí Oxigen es va imposar als altres cinc finalistes: És Cosa de Tres, La Troupe, Orgànic, Sirpepo & Pyrojan i Sociología Animal. Oxigen ha rebut un premi de 1.000 euros i obrirà l'Espai Independència de l'Acampada Jove 2023.

Per a l'entitat, és important facilitar que les propostes que prioritzen la música en català arribin al màxim de públic i que les institucions contribueixin a incrementar la presència de la llengua aprofitant el seu pes com a agents subvencionadors i prestadors. Plataforma per la Llengua ha analitzat els criteris de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a l'hora d'atorgar subvencions als festivals de música i ha constatat que l'organisme públic no inclou cap requisit lingüístic per optar a una subvenció. Per bé que sí que inclou incentius per incrementar-ne la presència, els al·licients són insuficients i la majoria de festivals no arriben al 30% de música en català, un percentatge clarament insuficient tenint en compte que entre el 10 i el 30% del seu pressupost depèn de l'ICEC.

Parteja