Nòvas ← d’Autras notícias

EMAYA publica una oferta de feina en català gràcies a la intervenció de Plataforma per la Llengua

El Servei de Queixes de l'ONG del català esdevé una eina útil a l'hora de normalitzar la llengua en tots els àmbits

Plataforma per la Llengua Illes Balears vàrem detectar, arran d'una queixa rebuda al Servei de Queixes de l'entitat, que l'Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram de Palma, EMAYA, publicava ofertes de feina únicament en castellà. En concret, l'empresa havia publicat la versió en castellà de les bases reguladores d'ofertes de feina, tant a la versió castellana com a la catalana del seu web corporatiu.

A partir de la queixa, l'ONG del català vàrem posar-nos en contacte amb EMAYA per a informar-los de l'error i de l'obligatorietat de penjar l'oferta laboral en català. Per la seva banda, l'empresa ha esmenat l'error i ha canviat el document de l'oferta laboral vigent tal com es demanava.

D'aquesta manera, el Servei de Queixes de Plataforma per la Llengua es demostra, una vegada més, com una eina útil per a resoldre situacions de discriminació lingüística. Qualsevol persona pot adreçar-s'hi omplint un breu formulari i l'entitat es fa càrrec de la gestió i el seguiment.

Les administracions públiques, en aquest cas una empresa que depèn de l'Ajuntament de Palma, han de complir la Llei de normalització lingüística. Estam en emergència lingüística i les institucions ha de tenir un paper actiu en el procés de normalització lingüística. No hem d'oblidar que són referents lingüístics.

Recorda, si vols viure plenament en català i es vulneren els teus drets lingüístics, utilitza el Servei de Queixes de Plataforma per la Llengua i activa't per la llengua a tots els àmbits!

Parteja