Nòvas ← d’Autras notícias

Jugar en català a Tarragona!

La Plataforma per la Llengua Tarragonès, juntament amb el recentment creat Servei de Política Lingüística de l'Ajuntament de Tarragona (SPLAT), organitza durant aquestes festes nadalenques un estand al conegut Parc de Nadal infantil de la ciutat.

L'estand, que portarà el nom de "Juga amb la llengua!", pretén aprofitar l'oportunitat que representa el Parc de Nadal, d'una banda, per difondre valors relacionats amb la preservació de la diversitat lingüística mundial i, de l'altra, per contribuir al procés de normalització de la llengua catalana en el seu territori. Així, el gran objectiu del projecte seria sensibilitzar sobre la necessitat de protegir la llengua catalana com a part d'aquesta diversitat, i com a llengua pròpia del país i de la ciutat. A més a més, es pretén difondre d'una manera lúdica coneixements sobre aspectes diversos de les llengües en general i de la llengua catalana en particular.

Així, enguany, del 23 de desembre al 4 de gener, les nenes i els nens tarragonins disposaran d'un punt permanent de redacció de cartes als reis, tindran l'oportunitat de participar en un Joc de l'Oca lingüístic o podran posar a prova el seu nivell de coneixements de les diverses variants dialectals amb una gimcana. Per tal d'explicar als més petits els manlleus del català es reinterpretarà el tradicional joc de "cel i infern" que hauran de construir ells mateixos en un taller de manualitats previ.

Les activitats de l'estand "Juga amb la llengua!" del Parc de Nadal es complementen amb el repartiment de cartes als reis en català als Centres d'Educació Infantil i Primària de la ciutat tarragonina.

Cal recordar que les activitats dirigides a la normalització del català en els àmbits infantils no són nous a la Plataforma per la Llengua, ja que des del 2004 es realitza cada desembre a Barcelona una Festa per la Joguina en Català.

Parteja