Nòvas ← d’Autras notícias

Més de 600 estudiants universitaris han participat ja en les diferents activitats del "Català means feeling"

Més de 600 estudiants universitaris han participat ja en el programa "Català means feeling", que organitza la Plataforma per la Llengua conjuntament amb nou universitats del Principat. Des del passat 4 d'octubre, aquest programa apropa la cultura catalana i la nostra llengua als alumnes dels programes d'intercanvi a través de nombroses visites lúdiques i culturals. L'última visita, el passat cap de setmana a Vic, va aplegar prop de 70 estudiants. La pròxima visita serà a Girona, el pròxim 25 d'octubre. Per a més informació i inscripcions: www.plataforma-llengua.cat/catalameansfeeling.

El projecte "Català means feeling" dóna continuïtat i amplia el que en els últims 5 anys ha estat la "Festa means Party". L'organitza la Plataforma per la Llengua, el Comissionat per a Universitats i Recerca de la Generalitat i nou universitats del Principat i inclou tot un mes cultural amb visites a Lleida, Vic, Girona, Barcelona, Sant Joan de les Abadesses i Tarragona. Dissabte passat, la campanya va arribar a Vic, on es van visitar el temple romà, la Catedral, el casc antic de la localitat i el Museu Episcopal. El pròxim 25 d'octubre es visita Girona, el 30 d'octubre, Sant Joan de les Abadesses i el 8 de novembre, Tarragona.

El "Català means feeling" té l'objectiu que els estudiants d'altres països que estudien a les nostres universitats coneguin la realitat social, cultural i lingüística del país que els acollirà durant uns mesos, donant-los l'oportunitat de començar a conèixer la cultura catalana i oferint-los informació útil per integrar-se a la nostra societat. Alhora, també es vol treballar per una universitat catalana que faci compatible l'arribada d'estudiants nouvinguts amb un ús majoritari de la llengua pròpia del país. Per aquest motiu, aquest any també volem convidar a participar en aquestes activitats als estudiants autòctons que volen marxar a estudiar a altres països.

La campanya la coorganitzen la Plataforma per la Llengua, el Comissionat per a Universitats i Recerca del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, el Barcelona Centre Universitari i les universitats següents: Universitat Ramon Llull, que enguany acull les activitats lúdiques de la visita a Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Vic, Universitat de Girona, Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili. També compta amb el patrocini d'Abacus Cooperativa, Cerveses Moritz i el diari El Punt, i la col·laboració de la Secretaria General de Joventut, la Secretaria de Política Lingüística, la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura i diversos mitjans de comunicació.

Podeu veure tota la informació del "Català means feeling" al següent web: www.plataforma-llengua.cat/catalameansfeeling.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin