Nòvas ← d’Autras notícias

Arriba el número 38 de ‘La Corbella’

La revista de Plataforma per la Llengua ja està disponible a internet: la pots descarregar a través d'Issuu o llegir-la en format PDF

L'edició inclou una entrevista a la directora de les escoles de la Bressola, Eva Bertrana, i reportatges, articles d'opinió i notícies sobre l'ONG del català i l'estat de la llengua

El número 38 de La Corbella, la revista semestral de Plataforma per la Llengua, ja està disponible a internet. Qui vulgui conèixer les últimes notícies de l'entitat, ja la pot consultar a través d'Issuu o, en format PDF, a la nostra web. A més, els socis de l'entitat també en rebran a casa un exemplar en paper.

En aquesta edició s'inclou una entrevista a la directora general de les escoles de la Bressola, Eva Bertrana, qui defensa que "a la Catalunya Nord tots els petits avenços són importants" i denuncia que els "entrebancs" que pateixen per obrir el segon col·legi i el primer liceu a Perpinyà els dificulten obrir noves escoles infantils, tot i l'alta demanda, "per evitar de refusar els alumnes a la meitat de llur escolaritat".

La revista també dedica unes pàgines a analitzar l'estat del català a partir d'algunes dades destacades de l'InformeCAT de Plataforma per la Llengua i inclou un dossier sobre la situació de la llengua a les aules, els patis i les universitats. A més, el nou número també alerta dels perills de la nova llei espanyola de l'audiovisual, recull notícies internacionals sobre el català, es fa ressò de les activitats de l'entitat arreu del territori, recomana lectures interessants per aprofitar les vacances de Nadal, proposa jocs lingüístics i ofereix descomptes i avantatges als socis.

Pel que fa als articles d'anàlisi i d'opinió, la nova Corbella inclou reflexions del president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder; de la vicepresidenta, Mireia Plana, i de la directora, Neus Mestres, i també d'Ivan Solivellas, Antoni Royo, Irene Coghene, Marga Payola, Rosa Monforte, David Casellas i Enric Balaguer.

La Corbella és la revista de l'ONG del català, un dels principals mitjans de comunicació a través del qual difonem les nostres activitats. S'hi inclouen notícies sobre les darreres campanyes de la Plataforma per la Llengua i sobre els èxits assolits, articles d'opinió sobre diversos aspectes sociolingüístics, entrevistes i recomanacions d'interès.

Parteja