Nòvas ← d’Autras notícias

El "Català means feeling" comença amb una visita a Lleida

Una visita a la Seu Vella de Lleida i al Museu Diocesà d'aquesta ciutat va donar el passat dissabte el tret de sortida al programa cultural "Català means feeling". Aquesta campanya d'activitats lúdiques i culturals adreçades als estudiants universitaris d'intercanvi inclou un mes cultural amb nombrosos actes cada dissabte fins el pròxim 8 de novembre. El pròxim acte serà aquest dissabte amb visites culturals a diferents punts turístics de Barcelona, i moltes altres activitats: dinar popular, tast de vins, castells i música fins a la nit. Més informació a: www.plataforma-llengua.cat/catalameansfeeling.

Uns 25 estudiants universitaris de diferents programes d'intercanvi van participar en l'activitat de Lleida, que va incloure també un dinar al parc de la Mitjana.

El projecte "Català means feeling" dóna continuïtat i amplia el que en els últims 5 anys ha estat la "Festa means Party". L'organitza la Plataforma per la Llengua, el Comissionat per a Universitats i Recerca de la Generalitat i nou universitats del Principat i inclou tot un mes cultural amb visites a Vic, Girona, Barcelona, Sant Joan de les Abadesses i Tarragona. El pròxim dissabte 11 d'octubre la campanya arriba a la ciutat de Barcelona, on, apart de les visites culturals a museus com el Museu d'Història de Catalunya, el CosmoCaixa, la Casa Amatller o el CaixaFòrum, també s'ha organitzat un dinar i una sèrie de tallers i concerts per mostrar d'una manera més lúdica quins són els costums, la cultura i la llengua del nostre país. Aquestes activitats tindran lloc a la facultat d'Enginyeria i Arquitectura La Salle de la Universitat Ramon Llull (carrer Quatre Camins, 2. Parada de ferrocarrils Avinguda Tibidabo, línia U7).

El "Català means feeling" té l'objectiu que els estudiants d'altres països que estudien a les nostres universitats coneguin la realitat social, cultural i lingüística del país que els acollirà durant uns mesos, donant-los l'oportunitat de començar a conèixer la cultura catalana i oferint-los informació útil per integrar-se a la nostra societat. Alhora, també es vol treballar per una universitat catalana que faci compatible l'arribada d'estudiants nouvinguts amb un ús majoritari de la llengua pròpia del país. Per aquest motiu, aquest any també volem convidar a participar en aquestes activitats als estudiants autòctons que volen marxar a estudiar a altres països.

La campanya la coorganitzen la Plataforma per la Llengua, el Comissionat per a Universitats i Recerca del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, el Barcelona Centre Universitari i les universitats següents: Universitat Ramon Llull, que enguany acull les activitats lúdiques de la visita a Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Vic, Universitat de Girona, Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili. També compta amb el patrocini d'Abacus Cooperativa, Cerveses Moritz i el diari El Punt, i la col·laboració de la Secretaria General de Joventut, la Secretaria de Política Lingüística, la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura i diversos mitjans de comunicació.

Podeu veure tota la informació del "Català means feeling" al següent web: www.plataforma-llengua.cat/catalameansfeeling.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin