Nòvas ← d’Autras notícias

Organitzem una taula rodona sobre el català i els mitjans de comunicació a Reus

Moisès Vizcaino, Toni Infante i Francesc Marco debatran sobre l'ús de la llengua  en les capçaleres, els suports radiofònics i els digitals d'arreu del domini lingüístic

L'acte serà el primer de Plataforma per la Llengua a la capital del Baix Camp després de la pandèmia

Aquest dissabte 23 d'octubre, a les 18.30 h, Plataforma per la Llengua organitza una taula rodona sobre llengua i mitjans de comunicació a la plaça de la Farinera de Reus. Moisès Vizcaino, editor del mitjà del País Valencià "Nosaltres La Veu", Toni Infante, portaveu de la campanya "Reciprocitat Ara!", i Francesc Marco, secretari de Plataforma per la Llengua, conversaran sobre la situació de la llengua en els diferents suports comunicatius d'arreu del domini lingüístic i la necessària reciprocitat d'aquests mitjans entre els diferents territoris de parla catalana.

L'acte forma part de la campanya "Reciprocitat Ara!", impulsada per Plataforma per la Llengua País Valencià juntament amb l'entitat Decidim. Aquesta campanya neix de la voluntat d'exigir als poders públics que garanteixin que qualsevol persona del territori  de parla catalana pugui veure i escoltar els mitjans (televisió, ràdio, plataformes digitals, etc.) en la seva llengua, independentment de la seva procedència o el seu finançament inicial. La campanya compta ja amb més de 50 mil adhesions, que han fet possible l'enviament massiu de peticions concretes a les institucions.

La taula rodona també servirà d'altaveu per a la campanya de l'ONG del català "Més audiovisual", que en el seu decàleg de propostes per a les diferents institucions incorpora peticions relacionades amb els mitjans de comunicació i la reciprocitat.

Durant l'acte els assistents podran trobar un punt d'informació de les diverses campanyes actives de l'entitat i serà el primer acte de Plataforma per la Llengua a la capital del Baix Camp després de la pandèmia. El febrer de 2020 ja hi havia fet aterrar el tomàquet gegant de la campanya "Som 10 milions, som una llengua".

Parteja