Nòvas ← d’Autras notícias

Celebra la Diada Nacional de Catalunya defensant el català!

Plataforma per la Llengua celebra l'Onze de Setembre amb ofrenes florals arreu del principat

Consulta quines localitats participaran en la Diada Nacional de Catalunya i vine a celebrar-la amb nosaltres!

El dissabte 11 de setembre Plataforma per la Llengua participarà en la tradicional ofrena al monument de Rafael Casanova a Barcelona. Òscar Escuder i Mireia Plana, president i vicepresidenta de l'entitat, seran els encarregats de fer l'entrega floral juntament amb les altres entitats i institucions de la ciutat.

Enguany, l'ONG del català tornarà al carrer, tenint en compte que l'any passat els actes de la Diada Nacional de Catalunya no es van poder celebrar a causa de la pandèmia. El divendres 10, a la plaça d'Orfila, els voluntaris de la delegació territorial del Barcelonès participaran en la Diada de Sant Andreu. A la parada de l'entitat hi podreu trobar tot d'informació sobre les campanyes actuals de l'entitat, com també marxandatge per viure plenament en català: samarretes, polseres, adhesius...

Per altra banda, Plataforma per la Llengua participarà amb els voluntaris dels nuclis territorials arreu del domini lingüístic en els actes oficials de celebració de la Diada Nacional de Catalunya, tot respectant les mesures de seguretat i els protocols establerts, per poder viure una celebració responsable i d'acord amb el moment actual.

Aquestes són les ofrenes florals confirmades en què Plataforma per la Llengua participarà arreu del principat:

• Barcelona (centre): ofrena institucional al monument de Rafael Casanova. Parada de l'entitat al Fossar de les Moreres, de 9 h a 15 h.
  • Barcelona (Sant Andreu): parada de l'entitat a la plaça d'Orfila, participant en la diada de Sant Andreu, 10 de setembre. També participarem a l'ofrena floral, a les 17.30 h als jardins Elisa Garcia
  • Esparreguera: a les 10 h a la plaça de la Pagesia amb les entitats de la ciutat i a les 10.30 h a la plaça del Centre a l'ofrena al Monument de la Flama (acte de l'Ajuntament).
  • Molins de Rei: a les 10 h a la plaça Palau.
  • Sitges: a les 11 h a la plaça de l'Ajuntament. Es farà l'ofrena floral i s'hissarà la bandera.
  • Vilanova i la Geltrú: ofrena floral al Monument a Francesc Macià.
  • Arenys de Mar: a les 11 h a la balconada del Xifré.
  • Mataró: al monument a Rafael de Casanova a les 10.30 h (amb totes les entitats de la ciutat).
  • Premià de Mar: a les 9 h a la plaça de Can Manent.
  • Canet de Mar: a les 10 h a la plaça de l'Onze de Setembre.
  • Lleida: ofrena floral a l'antic convent del Roser.
  • Girona: 11 h a la plaça del Vi. Es durà a terme un breu recital de la soprano Montserrat Cristau, la lectura del manifest i una cantada dels Segadors (organitzat per l'ADAC i El Forn).

Volem celebrar la Diada Nacional de Catalunya amb responsabilitat i recordant que la llengua és un dels valors culturals més importants de Catalunya i que continuem treballant amb el suport de socis, voluntaris i activistes perquè el català sigui la llengua de cohesió social del país.

Parteja