Nòvas ← d’Autras notícias

Adif discrimina el valencià a Elx

Els rètols de la façana i dels senyals verticals de la nova estació ferroviària d'Alta Velocitat d'Elx presenten únicament la retolació del nom de la ciutat com a "Elche", en castellà, sense respectar la denominació d'Elx, nom propi i també oficial en valencià.

La senyalística ha estat instal·lada per Adif, Administrador d'Infraestructuras Ferroviarias, una entitat pública dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, que administra l'estació d'Elx.

És per això que la Plataforma per la Llengua demana fer servir el nom propi i oficial Elx, amb el mateix volum i tamany que la forma «Elche», a la nova l'estació d'Alta Velocitat. El portaveu de l'entitat considera que «Adif és una entitat pública estatal i ha de complir l'oficialitat del valencià, avalada per l'article 138 del Reglament general de circulació, que afirma que les indicacions escrites de senyalització pública i les inscripcions, han de figurar, a més, en la llengua oficial de la comunitat autònoma». Les reclamacions a favor de l'ús del nom d'Elx s'han presentat a l'empresa Adif i a l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat

Parteja