Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua denuncia els missatges d’odi contra el català en el marc de l’Organització de les Nacions Unides

El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, participa en el Fòrum sobre les minories de l'ONU.

Ha demanat a l'ONU que insti l'estat espanyol a actuar sobre el discurs de l'odi contra el català i contra la immersió lingüística.

La Plataforma per la Llengua ha estat una de les entitats convidades a participar en la tretzena sessió del Fòrum sobre les minories, discurs d'odi i xarxes socials de l'Organització de les Nacions Unides. El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, ha demanat a l'ONU que insti l'estat espanyol a actuar contra aquells que promoguin el discurs de l'odi contra la llengua, particularment alguns partits polítics que usen aquesta mena de discurs contra el sistema educatiu de la immersió lingüística.

La tretzena jornada del Fòrum, que s'ha dut a terme el dijous 19 i el divendres 20 de novembre de manera virtual, s'ha centrat a discutir sobre com es poden aconseguir espais més segurs per a les minories i de quines iniciatives hi ha per abordar el discurs d'odi a les xarxes socials i Internet.. A partir d'aquí, s'ha plantejat quin és el paper que hi tenen les institucions, la societat civil i les organitzacions.

Escuder ha ressaltat la important feina que fa l'ONG del català, que s'ha convertit en referència per a les persones que han patit atacs o discriminacions per motius lingüístics. Per demostrar-ho ha explicat que des del 2011 l'entitat ha rebut prop de sis mil queixes. El president de l'organització també ha destacat les constants propostes que ha fet la Plataforma per la Llengua als governs català, valencià, aragonès i de les Illes Balears per posar fi a la discriminació lingüística que pateixen els catalanoparlants tant al territori com també a les xarxes socials. A més a més, ha explicat que part d'aquestes propostes s'han inclòs al Pla de Drets Humans del Síndic de Greuges.

Durant la sessió, Escuder també ha concretat que l'ONG forma part de la Taula d'Entitats amb Servei d'Atenció a Víctimes de Discriminació, promoguda per l'Oficina per la No Discriminació de l'Ajuntament de Barcelona, que té l'objectiu de lluitar contra els discursos de l'odi i ha remarcat que aquesta oficina ha donat suport en gairebé 600 casos de discriminació durant l'any 2018.

Parteja