Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua a la reunió de la directiva de l’ELEN

La Plataforma per la Llengua es reuneix amb d'altres entitats lingüístiques europees en l'Steering Committee de l'European Language Equality Network (ELEN), la Xarxa Europea per a la Igualtat Lingüística

El passat 15 de juliol ens vam reunir amb d'altres entitats lingüístiques europees en l'Steering Committe d'ELEN. En la reunió vam tractar específicament la intervenció que ELEN va dur a terme el 16 de juliol a l'Universal Periodic Review de l'ONU a l'Estat espanyol, on vam aportar els nostres arguments sobre com s'hi tracten els drets lingüístics. En aquest sentit, la representant de la Plataforma per la Llengua i vicepresidenta d'ELEN, Rosa de les Neus Marco-Palau, va afirmar que "poder intervenir en l'UPR és una bona oportunitat per posar de manifest i internacionalitzar quina és la situació concreta de drets lingüístics i civils dels catalanoparlants."

Una altra de les línies en què estem treballant a ELEN és en com ha influït la pandèmia en les llengües minoritzades i/o minoritàries, per tal de valorar de quina manera ha augmentat la seva situació de desigualtat. Així, es vol treballar en diversos àmbits com en educació, en els mèdia o en economia.

A causa del context de pandèmia actual la reunió va dur-se a terme telemàticament.

L'European Language Equality Network (ELEN)

L'ONG del català forma part de la directiva d'ELEN i en té una vicepresidència des del 2016. La Xarxa Europea per a la Igualtat Lingüística és una organització paraigua de més de quaranta entitats d'arreu d'Europa que treballen per defensar i promoure la diversitat lingüística arreu dels territoris europeus.

Per més informació: www.elen.ngo

Parteja