Nòvas ← d’Autras notícias

Isabel-Clara Simó, en el record

La Plataforma per la Llengua lamenta la mort de l'escriptora valenciana, que era membre del Consell Consutiu de l'ONG del català, i expressa el seu condol a familiars i amics

Les lletres valencianes i el conjunt del món literari català han perdut una persona amb un compromís apassionat amb la llengua. Isabel-Clara Simó (Alcoi, 1943 - Barcelona, 2020) era llicenciada en filosofia i periodisme i doctora en filologia romànica.

Era una de les veus més sòlides de la nostra literatura. Havia publicat més de 30 novel·les i també havia cultivat la narrativa, el teatre i la poesia. Els seus llibres han estat traduïts a 9 llengües i ha rebut nombrosos reconeixements per la seva trajectòria literària, com el 49è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes l'any 2017.

Compromís amb la Plataforma per la Llengua

A més del seu vessant literari, Isabel-Clara Simó havia tingut sempre un compromís amb la millora de la situació de la llengua catalana. Així, l'escriptora formava part del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua i havia donat suport públic a l'ONG del català des de l'acte fundacional de l'organització, el desembre de l'any 1993.

D'aleshores ençà, Isabel-Clara Simó havia participat en diversos actes de l'entitat al costat d'altres personalitats de la cultura catalana, en els quals sovint reivindicava les dificultats en què es troben els escriptors que escriuen en llengua catalana per tenir presència al món. Així, Simó expressava el seu desig que la literatura catalana es pogués desenvolupar amb llibertat.

En una entrevista recent a Vilaweb, l'escriptora expressava la seva preocupació per la greu situació de la nostra llengua, però, al mateix temps, es veia optimista pels avenços en matèria lingüística que s'estaven produint aquests darrers anys al País Valencià.

Parteja