Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua participa a l’Assemblea General d’ELEN

Es tracta de la trobada d'entitats europees que treballen per les llengües regionals o minoritàries.

La Plataforma per la Llengua participarà aquest cap de setmana a l'Assemblea General d'ELEN, l'associació que agrupa les entitats que treballen per les llengües minoritàries o minoritzades d'Europa. La trobada es farà a la ciutat francesa de Roazhon-Rennes, a la Bretanya, i comptarà amb la presència de Fernand de Varennes, relator especial de les Nacions Unides per les Minories. A la trobada hi assistirà la responsable internacional de l'ONG del català, Marga Payola.

D'altra banda, fa uns dies ELEN va emetre fa uns dies una nota en què rebutja la sentència del Tribunal Suprem espanyol contra els líders polítics catalans. ELEN fa una crida al Consell d'Europa i a la Unió Europea per defensar el dret a la llibertat d'expressió i de reunió i demana al Govern espanyol que deixi en llibertat immediatament els condemnats. L'associació insta a la UE i al Consell d'Europa a ser coherents i inequívocs en la seva defensa dels drets humans i a reconèixer el dret de tots els pobles a determinar el futur polític dels seus països i comunitats.

Parteja