Nòvas ← d’Autras notícias

Gifs en català per a les teves xarxes socials

Ja podeu disposar d'adhesius animats com 'T'estimo', 'Per molts anys' o 'Utilitza la llengua' per a les vostres publicacions a les xarxes socials.

La Plataforma per la Llengua treballa per impulsar l'ús del català en tots els àmbits, també a les xarxes socials. Per aquest motiu, incorporem catorze adhesius en català en format GIF, que podreu utilitzar a Instagram, Facebook, Whatsapp o Twitter.

Heu intentat afegir algun adhesiu animat (o sticker) a la vostra història de l'Instagram però ho heu hagut de fer en anglès o castellà perquè no en trobaves cap en català? Per posar remei a aquesta situació, la Plataforma per la Llengua vol impulsar els adhesius en català a les xarxes socials.

A través de la plataforma "Giphy" hem afegit catorze adhesius animats en llengua catalana, com són ara t'estimo, per molts anys, t'estimo, quins nervis, bon dia, bona nit, utilitza la llengua... Amb aquesta acció, volem donar més visibilitat a la nostra llengua a les xarxes socials. Per aquest motiu, animem a tots els usuaris a incorporar-los a les seves publicacions a les xarxes.

Fa setmanes la Plataforma per la Llengua publicava un estudi en què s'anunciava que el català només era present en el 24,3 % de les converses en els patis de les escoles i instituts de les zones urbanes de Catalunya. Les causes del baix ús del català entre els joves i infants són molt diverses. Un dels factors clau que incideix en aquest fet és la manca de normalització de la llengua catalana a plataformes audiovisuals com Netflix o HBO, per exemple, però també a les xarxes socials com Instagram, que no disposa de versió en català i tampoc no hi trobem gaires referents per als joves que utilitzin la llengua en els seus perfils.

Entre tots, viralitzem el català!

Aquí podeu veure alguns exemples dels adhesius animats:

Parteja