El concurs Lletra a Lletra d'Esparreguera és una activitat organitzada conjuntament per la Plataforma per la Llengua del Baix Llobregat-Esparreguera, la Biblioteca Municipal L'Ateneu i l'Ajuntament d'Esparreguera, amb la col·laboració del professorat de llengua catalana dels tres centres de secundària el municipi: l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat i l'Institut El Castell.
El públic format per professors, pares, avis i companys i amics dels alumnes que s'han inscrit per participar en el concurs ha emplenat la sala d'actes de la Biblioteca L'Ateneu i ha seguit ben atentament el desenvolupament d'aquest concurs que ja ha esdevingut un clàssic primaveral que els joves esperen impacients.
El concurs s'organitza en quatre nivells, un per a cadascun dels cursos d'ESO, i a cada nivell li corresponen tres premis. El primer premi és una tauleta digital, el segon premi una samarreta personalitzada de disseny exclusiu i un lot de marxandatge de la Plataforma per la Llengua, entitat que assumeix el cost d'aquests dos premis i el tercer premi consisteix en un lot de llibres a càrrec de la Biblioteca L'Ateneu.
La coordinadora de la junta territorial del Baix Llobregat, Rosa Monforte, i Cecília Reifs per la Biblioteca L'Ateneu han fet entrega dels premis.
Els premis i els guanyadors han quedat repartits de la manera següent:
1r d'ESO
1r premi: Ivana Rubio (INS El Castell)
2n premi: Ainoa Céspedes (INS El Castell)
3r premi: Guillem Mestre (INS El Cairat)
2n d'ESO
1r premi: Xènia Fort (INS El Castell)
2n premi: Antonio Javier Cabrera (INS El Castell)
3r premi: Víctor Gené (INS El Castell)
3r d'ESO
1r premi: Marcos García (INS El Castell)
2n premi: Saül Blas (INS El Castell)
3r premi: Laia Parramon (Escola El Puig)
4t d'ESO
1r premi: Pahola Leva (INS El Cairat)
2n premi: Axel Álvarez (INS El Castell)
3r premi: Raquel Motos (INS El Cairat)
El concurs Lletra a Lletra vol ser un al·licient lúdic i participatiu que encoratgi els joves esparreguerins a interessar-se per l'aprenentatge de la llengua catalana a través del joc, com un complement de la tasca docent que es duen a terme alumnes i professors als centres de secundària.