Nòvas ← d’Autras notícias

Els voluntaris lingüístics visiten l’Ajuntament de Barcelona

Llegiu la crònica de la visita escrita per l'Anna Maria, voluntària lingüística de la Plataforma per la Llengua

Dijous passat, 29 de novembre, membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats de la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua van fer una visita guiada a l'Ajuntament de Barcelona.

Convidats per Txema Castiella, Director de Relacions Institucionals de l'Ajuntament de Barcelona i voluntari lingüístic de la Plataforma, i acompanyats per la nostra guia, la Lídia Falguera, responsable de visites i casaments, la visita va començar davant de la façana neoclàssica. La Lídia ens va explicar que l'Ajuntament es va construir a mitjans del segle xix, quan es va enderrocar l'església de Sant Jaume. Un cop arribem al carrer de la Ciutat veiem la façana gòtica del segle xiv que, amb les obres del segle xix, es va haver de tallar. A la porta són visibles els escuts de la ciutat i els de Pere el Cerimoniós.

Quan ens endinsem a l'Ajuntament, hi ha el pati d'entrada, on es troben diverses escultures d'artistes vinculats a la ciutat, com ara Clarà, Marès o Miró. Al pis de dalt, i entrant per la porta de l'antic Trentenari, trobem el Saló de Cent: una majestuosa sala que ha reunit el Consell de Cent des del segle xiv. Aquest Saló ha patit diverses reformes, la darrera durant els primers anys del segle xx. En són testimoni els domassos que pengen de les parets, amb les viles que van ser annexionades a Barcelona i la data en què ho foren.

La visita va continuar a la Sala del Plenari, el Saló de Cròniques amb les magnífiques pintures murals de Josep Maria Sert que fan referència a l'expedició de Roger de Flor a l'Orient. La visita es va acabar a l'escala Negra, on vam contemplar les pintures de Miquel Viladrich del segle xx.

Ha estat una visita molt interessant d'un edifici emblemàtic de la nostra ciutat. Després d'agrair cordialment la visita al Txema i la Lidia, vam acostar-nos als elements al·lusius del Pessebre que s'ha inaugurat recentment a la plaça de Sant Jaume.

Aquesta visita és una de les activitats programades per als voluntaris lingüístics i persones de les entitats de nouvinguts, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui com a aprenent o ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres:

Parteja