Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua presenta l’edició nova de la guia "Bună al valencià" a Castelló

El Centre Cultural el Menador acollirà l'esdeveniment que recordarà el Dia Nacional de Romania i el centenari de l'Assemblea d'Alba Iulia.

L'acte comptarà amb la participació de l'Asociatia Europa Cultural i d'alumnes del col·legi Gaetà Huguet de la ciutat.

El divendres 30 de novembre, a les 12.00h, la vespra del Dia Nacional de Romania, la Plataforma per la Llengua presentarà l'edició nova de la guia Bună al valencià en la capital de la Plana. El Centre Cultural el Menador (pl. de l'Hort dels Corders) acollirà l'acte que comptarà amb la presència de Manel Carceller, delegat de l'entitat, d'Ignasi Garcia, regidor de normalització lingüística de l'Ajuntament de Castelló, Antoni Royo, delegat d'ACPV a Castelló i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, i Maria Mihaela Luncan, de l'Asociatia Europa Cultural, entitat de referència de la comunitat romanesa de les comarques del nord i que ha participat també en l'elaboració de la guia.

La participació d'Europa Cultural consistirà en un acostament de la realitat romanesa als assistents: danses de Romania i una exposició de vestits tradicionals seran el marc de l'esdeveniment, que comptarà amb la participació d'un grup d'escolars provinent del col·legi Gaetà Huguet, centre amb una comunitat d'origen romanés important.

La guia Bună al valencià, una presentació de la nostra llengua a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, és una xicoteta guia bilingüe (en valencià i romanés) adreçada a la comunitat ortodoxa i de parla romanesa del País Valencià. L'objectiu de la publicació, editada amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló i de la Generalitat Valenciana, és mostrar els vincles que històricament hi ha hagut entre les realitats romanesa i valenciana i apropar la llengua del país als nouvinguts d'origen romanés que viuen a casa nostra.

Parteja