Nòvas ← d’Autras notícias

Els voluntaris lingüístics visiten el Museu Picasso

Llegiu la crònica de la visita escrita per l'Anna Maria, una voluntària lingüística de la Plataforma per la Llengua

El passat dimecres 31 d'octubre voluntaris lingüístics de diverses entitats de nouvinguts, de la Plataforma per la Llengua i també del programa Voluntariat per la Llengua van fer una visita-taller sobre la revolució de l'art al Museu Picasso.

Es tracta d'un recorregut participatiu, al qual els mateixos voluntaris lingüístics van contribuir mitjançant observacions, aportacions i l'anàlisi de cinc obres de la col·lecció del mateix Picasso. El taller va ser dinamitzat per la Inés, la nostra guia, que ens va ajudar a reflexionar sobre els canvis artístics en la pintura de l'artista tot aprenent en comú.

La primera obra que vam veure va ser La primera comunió, pintat quan Picasso només tenia 15 anys. Una obra molt realista, sobre la qual la Inés ens va preguntar què hi vèiem i per què, les mateixes preguntes que ens va fer davant de la resta de quadres. Això ens va permetre descobrir detalls sobre els colors, les formes o la perspectiva. Natura morta, El passeig de Colom, Home amb coberts i Les Menines són les altres obres pictòriques que vam anar observant curosament, i que ens mostraven l'evolució de Picasso i l'experimentació que duia a terme en el món de la pintura.

Tal com ens va explicar la Inés, Picasso, un dels descobridors del cubisme juntament amb Braque, fet que es veu clarament a l'obra Home amb coberts, per exemple, no deixa d'utilitzar ni experimentar altres estils pictòrics al llarg de la seva dilatada carrera artística. La darrera obra observada i comentada va ser Les Menines, un quadre de gran format, síntesi de la sèrie realitzada per Picasso sobre Las Meninas de Velázquez quan tot just tenia 75 anys.

La visita va ser molt interessant, tant pel contingut com per la mirada detallada de les obres i les preguntes que la Inés ens encoratjava a fer, la qual cosa afavoreix que es pugui aprendre en comú.

Aquesta visita és una de les activitats programades per als voluntaris lingüístics i les persones de les entitats de nouvinguts, i que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres:

Parteja