Nòvas ← d’Autras notícias

L’European Language Equality Network (ELEN) aprova tres resolucions a favor dels drets civils i lingüístics als territoris catalanoparlants

La Plataforma per la Llengua ha presentat les resolucions a l'Assemblea General de la xarxa lingüística europea celebrada a Dublín

La primera resolució denuncia la greu vulneració dels drets civils que està tenint lloc a Catalunya i, més enllà de les múltiples irregularitats jurídiques que s'estan produint durant els procediments penals contra els presos polítics, també s'hi denuncia la vulneració dels drets lingüístics dels encausats, que no tindran el dret a ser jutjats en la seva llengua, el català.

La segona resolució reclama que França garanteixi l'ensenyament de la llengua catalana a tots els centres educatius de la Catalunya del Nord per garantir la revitalització del català en aquest territori. A aquest efecte, es recorda al president Macron els compromisos adquirits durant la campanya electoral en matèria de respecte per la diversitat lingüística a l'Estat francès i s'insta el seu govern a ratificar la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries (CELRoM).

La tercera resolució exigeix que Espanya, França i Itàlia compleixin les previsions de la Directiva 2010/13/CE sobre l'àmbit audiovisual. Així doncs, se sol·licita als governs implicats que respectin la llibertat de circulació dels senyals audiovisuals en català entre les seves fronteres i signin els convenis bilaterals necessaris per posar fi als obstacles que impedeixen la recepció d'aquests senyals en algunes parts de la Catalunya del Nord i, sobretot, de l'Alguer.

Més enllà de les resolucions presentades per l'ONG del català, l'Assemblea General d'ELEN també ha debatut intensament sobre l'estratègia a seguir de cara a les properes eleccions al Parlament Europeu, que se celebraran el proper mes de maig, així com sobre la necessitat de convidar els partits polítics de diversos estats a assumir en els seus programes electorals uns punts mínims en defensa dels drets lingüístics de les llengües no oficials de la UE.

L'Assemblea General 2018 d'ELEN ha tingut lloc a Dublín els dies 2 i 3 de novembre, i s'hi han reunit representants de les entitats europees que defensen i promouen la igualtat lingüística dins de la UE.

Podeu llegir les resolucions presentades per la Plataforma per la Llengua a l'Assamblea General 2018 d'ELEN aquí

Parteja