Nòvas ← d’Autras notícias

Tripadvisor espera poder acceptar el català “en un futur molt proper”

La Plataforma per la Llengua insta el portal a incorporar-lo al més aviat possible. El web de viatges assegura que entén que pot resultar "frustrant" no poder emprar el català en el seu portal

La pressió social pot aconseguir que molt aviat Tripadvisor torni a permetre comentaris en català. Així ho ha comunicat el portal a un usuari, segons ha pogut saber la Plataforma per la Llengua després que aquest es queixés perquè una ressenya seva en català havia estat rebutjada.

"Ara com ara no acceptem ressenyes en català. Entenem que això pot ser frustrant", han assumit des de Tripadvisor. Tot i això, i per primer cop, el portal web assegura que això podria canviar aviat. L'empresa afirma que tindrà en compte el suggeriment de l'usuari "per tal de poder acceptar la seva llengua en un futur molt proper".

"Tripadvisor està constantment buscant formes de millorar el seu portal, i sovint implementem canvis i polítiques basades en el feedback dels nostres usuaris", ha comunicat la companyia des del seu portal.

Fins al 2014 era possible opinar en català amb normalitat. Però Tripadvisor va decidir modificar la seva política, assegurant que no tenien suficient personal per moderar els comentaris en català. Això li ha comportat ser l'empresa amb més queixes rebudes per la Plataforma per la Llengua, any rere any, tal com evidencien els informes de queixes publicats per l'ONG del català.

El mercat catalanoparlant, molt present a Tripadvisor

Segons les dades recopilades per la Plataforma per la Llengua, els establiments dels territoris de llengua catalana són molt presents a Tripadvisor. De fet, al portal hi ha més hotels situats als Països Catalans que a Dinamarca, Finlàndia, Israel, Noruega, Eslovàquia i Suècia junts. Davant d'aquesta evident importància del mercat catalanoparlant, la Plataforma per la Llengua insta una vegada més l'empresa a incorporar el català al més aviat possible.

Parteja