Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua celebra que Sánchez utilitzi el català a les xarxes i s’ofereix a assessorar-lo davant dels atacs rebuts

L'ONG del català li recorda que ha rebut més de 110 casos greus de discriminació lingüística per part de l'Estat espanyol en els últims anys

La Plataforma per la Llengua felicita el president del govern espanyol per haver emprat el català al seu perfil de Twitter i al de la Moncloa, i li ofereix el seu servei d'assessorament contra discriminacions lingüístiques davant els atacs rebuts per part d'internautes per haver utilitzat aquesta llengua a les xarxes.

A més, l'ONG del català aprofita l'ocasió per recordar a Sánchez que l'Administració que presideix ha provocat més de 110 casos de discriminació lingüística greu en els últims anys. Aquests casos, denunciats per la Plataforma per la Llengua, inclouen insults i vexacions per part d'agents de la Policia Nacional o de la Guàrdia Civil a persones catalanoparlants, com també la impossibilitat de realitzar tràmits en català davant l'Administració, entre d'altres.

La Plataforma per la Llengua considera que la reacció de molts internautes a la piulada en català del president espanyol demostra l'existència d'un supremacisme lingüístic estructural, que considera que els catalanoparlants no tenen els mateixos drets que els castellanoparlants, i que ha promogut l'Estat. Aquesta actitud porta a l'existència de discriminacions que, massa sovint, queden impunes.

Parteja