Nòvas ← d’Autras notícias

Un club de futbol de Vila-real no accepta la documentació en valencià de l’alumnat escolar

La Plataforma per la Llengua recorda a l'Andiamo CF que no es pot negar a acceptar la documentació oficial d'un centre d'ensenyament públic, redactat en valencià, en tractar-se d'una llengua oficial. Per això, la Plataforma per la Llengua ha emès una comunicació al Síndic de Greuges i a l'Oficina de Drets Lingüístics, en comprovar que el club manté reiteradament una actitud bel·ligerant contra la llengua.

La Plataforma per la Llengua demana al CF Andiamo de Vila-real que accepte amb plena validesa els documents administratius en valencià. Durant els anys 2017 i 2018 el club vila-realenc ha rebutjat dos certificats escolars, redactats en valencià, presentats per alumnes d'un col·legi públic local que participen en les activitats del club. Per això, l'entitat recorda que l'equip té el deure de respectar l'oficialitat del valencià, i més encara tractant-se d'uns documents provinents d'un centre d'ensenyament públic. D'aquesta manera, l'ONG del valencià ha presentat dues queixes al Síndic de Greugues i a l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat Valenciana perquè l'administració avise el club de l'incompliment legal que està portant a terme.

Segons ha pogut saber la Plataforma per la Llengua, el CF Andiamo Vila-real ha rebutjat, en dues ocasions, uns certificats escolars per estar redactats en valencià que tenen plena validesa jurídica. El delegat de l'entitat, Manuel Carceller, ha explicat que "no reconéixer la validesa d'una documentació administrativa redactada en una llengua oficial incompleix la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), que estableix la plena eficàcia jurídica dels documents administratius redactats en valencià".

A més, la Plataforma per la Llengua explica que els documents escolars dels alumnes són usats per a informar la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, l'entitat que representa el futbol base al territori valencià. Per això, la Plataforma per la Llengua també comunicarà a la federació aquesta problemàtica, amb l'objectiu que es respecte l'oficialitat del valencià en el món esportiu.

Parteja