Nòvas ← d’Autras notícias

Visita guiada al Palau Güell

Dimecres 20 de juny, membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats de la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua, van fer una visita guiada al Palau Güell de Barcelona

Acompanyats d'un guia, el grup de voluntaris i col·laboradors de la Plataforma per la Llengua va poder conèixer que el palau fou, en el seu temps, residència habitual d'Eusebi Güell Bacigalupi, un dels industrials més rics de la ciutat, i de la seva família. El palau és obra d'Antoni Gaudí, l'arquitecte del Sr. Güell, que li va encarregar diverses obres, com ara el Parc Güell i la Colònia Güell.

L'empremta de l'arquitecte és present en tots i cadascun dels detalls i formes que caracteritzen l'edifici i malden per remarcar la distinció i la capacitat econòmica de la família. Gaudí, a més d'emprar els millors artesans de la ceràmica, el vidre i la forja en la decoració del palau, va utilitzar pedra polida de la pedrera que tenien els mateixos Güell al Garraf. Va haver de jugar amb les limitacions d'espai i de llum a què estava sotmesa la construcció del palau en un carrer molt estret per encabir tant la vida quotidiana d'una família nombrosa amb força servei com la important vida social que el seu nivell i prestigi requeria. Un exemple que il·lustra això és la sala central on tenien lloc els esdeveniments socials.

Una visita molt interessant que va permetre al grup gaudir una vegada més del geni d'en Gaudí. Aquesta visita és una de les diverses activitats programades pels voluntaris lingüístics i les persones de les entitats de nouvinguts gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres:

Vxl@plataforma-llengua.cat

Telèfon: 933211803