Nòvas ← d’Autras notícias

Sagunt acull la inauguració de l’exposició “Obre’t al valencià”

La mostra busca conscienciar els valencianoparlants de la necessitat de parlar en valencià amb les persones nouvingudes que no coneixen la llengua. L'acte, que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sagunt i de l'Agència de Promoció del Valencià, serà el pròxim dilluns 3 de juliol, a les 18 hores, en el Centre Cultural Mario Monreal.

La Plataforma per la Llengua País Valencià presentarà la nova exposició "Obre't al valencià" al municipi de Sagunt (Camp de Morvedre) el pròxim dilluns, 3 de juliol. L'acte d'inauguració serà a les 18 hores al Centre Cultural Mario Monreal (c/ de Roma, 9). Amb la mostra, el propòsit de l'entitat és mostrar com l'hàbit de canviar de llengua amb persones immigrades equival a una nova forma d'exclusió social. L'exposició estarà disponible en el centre cívic durant tot el mes de juliol.

Amb aquesta exposició itinerant, l'objectiu és conscienciar els valencianoparlants de parlar valencià amb tothom, especialment amb els nouvinguts que encara no coneixen la llengua pròpia. La mostra compta amb tres parts diferenciades;

Primera part: introducció que exposa com la societat valencianoparlant històricament sempre ha estat oberta als corrents migratoris que, a la vegada, l'han enriquit cultural i econòmicament.

Segona part: es pretén fer reflexionar al públic al voltant de diverses qüestions:

• L'augment del multilingüisme en les societats actuals, i la necessitat al nostre país de conéixer la llengua pròpia.
  • La necessitat que la societat participe d'un projecte de construcció obert i inclusiu que s'ha de vertebrar dia a dia.
  • Aspectes negatius de determinades actituds dels valencianoparlants davant les persones immigrades a través d'il·lustracions còmiques.
  • El context en què es va estendre l'hàbit de canviar de llengua amb les persones nouvingudes i la incongruència de mantenir-lo en una societat democràtica.

Tercera part: es planteja una altra manera d'enfocar l'ús del valencià amb les persones nouvingudes. Es comenten suggeriments i actituds que poden ser útils per crear un clima favorable per a la inclusió social i lingüístic dels nous valencians.

L'organització de l'acte compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sagunt i de l'Agència Promoció del Valencià municipal.

Parteja