Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua organitza tallers de rap en català per a joves

Els esplais La Baldufa, El Piolet i l'Associació Educativa Itaca han estat els últims participants dels tallers de rap en català dinamitzats pel cantant Nel·lo C.

Actualment el rap s'ha convertit en un dels estils musicals amb més incidència entre el públic jove d'arreu del món. En l'àmbit lingüístic català cada cop són més els músics que aposten per escriure i rapejar en llengua catalana, i el nombre d'oients de grups de rap com Senyor Oca, Zoo o el mateix Nel·lo C ha crescut de manera notable durant els darrers anys.

Per contribuir a la plena normalització del català en aquest àmbit, la Plataforma per la Llengua ha impulsat els tallers de rap en català adreçats a joves d'instituts i entitats de lleure. Aquestes sessions consisteixen en una primera part introductòria en què es descobreixen i s'analitzen diferents exemples de rap en català i una segona en què els nois i noies escriuen les seves pròpies lletres i acaben rapejant-les sobre una base instrumental, i així creen una cançó de rap en català. De manera lúdica i amena els joves treballen aspectes com la creativitat, la capacitat d'improvisació, el treball en equip o el sentit del ritme.

Des de la Plataforma per la Llengua i l'Associació Educativa Itaca es valora molt positivament l'experiència i es vol donar continuïtat a aquest projecte estenent-lo a nous centres i entitats.

Parteja